اعتصاب غذای لیلا گووَن ١٧۶ روزه شد

​​​​​​​لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد از ١٧۶ روز پیش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است

کارزار اعتصاب غذا که با پیشاهنگی لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک با هدف پایان دادن به حصر و انزوای عبدالله اوجالان در ۸ نوامبر ۲۰۱۸/ ١٧ آبان ١٣٩٧ آغاز گردید در کردستان و دیگر کشورها هر روز گسترده‌تر شده و ادامه دارد.

 

اعتصاب غذای لیلا گوون ۱٧۶ روز است که ادامه دارد. اعتصاب غذای ناصر یاغز با همین هدف در هولیر در ١۶٣مین روز خود است. اعتصاب غذای زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در ١٣٨مین روز خود است. از اول مارس هم هزاران زندانی پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم ترک به این اعتصاب پیوستند.

 

مقاومت ١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی در استراسبورگ فرانسه در ١٣٧مین روز اعتصاب غذا همچنان به قوت خود باقی است. همچنین اعتصاب غذای ایمام شیش در گالر انگلستان هم در روز ١٣٧ ادامه دارد.

 

یوسف ایبا در تورنتو در ١١١مین روز، مصطفی توزاک در دویسبورگ در ١١٠مین روز، حسین یلدز در ١٠۵مین روز، حسبی چاکجی در ١٠۴مین روز و فادیله توک در ١٠٣مین روز به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

 

با همین هدف اعتصابگران زندانی که از زندان آزاد شده‌اند به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند. سدات آرین در آکین در ١١٨مین روز اعتصاب، غربت اکتیرن در دیرک در ١٠٨مین روز اعتصاب، سمرا آلکان در ازمیر در ١١۶مین روز اعتصاب، احسان سنمش در استانبول در ۶۵مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برند.

 

علاوه بر استراسبورگ اعتصاب غذای شیار خلیل در نورنبرگ در ٩٩مین روز، جمال کوبانی و عمر باغدوز در ٩۴مین روز، شوان آغااُغلو و سلطان یگیت در وین اتریش در ٨٩مین روز، محمد علی کوچر در ژنو مقابل مقر دفتر سازمان ملل در ٧٢مین روز ادامه دارد.

 

اعتصاب غذا در جنوب کردستان از سوی هریم محمود در ۶٧مین روز، شیما عدنان در ۵٩مین روز و گلباغ جلال هم در ۴٣مین روز همچنان ادامه دارد.

 

همچنین درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ در ۶١مین روز اعتصاب غذاست. طیب تمل و مراد ساریساچ دو پارلمانتار دیگر ه.د.پ در ۵۶مین روز اعتصاب غذا هستند.

 

اعتصاب غذای مرگ در زندان‌های ترکیه

از روز سه‌شنبه (٣٠ آوریل/ ١٠ اردیبهشت) ١۵ زندانی پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم اشغالگر ترکیه دست به اعتصاب غذای مرگ زده‌اند. این زندانیان امروز در سومین روز اعتصاب غذای مرگ هستند. زندانیانی که در این اعتصاب بسر می‌برند عبارتند از؛ نسرین آکگول، شکران آیدین، زوزان چیچک در زندان زنان باکرکوی؛ آردل چشمه و آیسل دوغان در زندان زنان گبزه؛ احمد آنیگی، اوزهان جیهان، ودات اوزگار، احسان بولوت و ارول چلیک در زندان فوق امنیتی وان؛ ارگین آخان، انور دورماز، احمد توپکایا، آ. هالوک کاپلان و فرهاد تورگای در زندان گروه D شهر آمد.

 

زندانیانی که در محکومیت حصر به اقدام فدایی دست زدند

در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد ٧ زندانی سیاسی کردستان در زندان‌های رژیم ترک با هدف جلب افکار عمومی و رسوا نمودن رژیم نژادپرست ترکیه به اقدام فدایی دست زده و جانباخته‌اند.

 

زولکوف گزن (٣٣ ساله) روز ١٧ مارس در زندان تکیرداغ، آیتن بچت (٢۴ ساله) روز ٢٣ مارس در زندان گبزه، زهرا ساغلم (٢٣ ساله) روز ٢۴ مارس در زندان اتلو، مدیا چنار (٢۴ ساله) روز ٢۵ مارس در زندان مردین با اقدام فدایی به شهادت رسیدند. همچنین یونجا آکیجی ٢٩ مارس در زندان زنان شاکران به اقدام فدایی دست زد و در ١ آوریل به شهادت رسید. سیراچ یوکسک در روز ٢ آوریل در زندان عثمانیه و ماحصوم پامای در ۵ آوریل در زندان فوق امنیتی خارپت با همین هدف طی اقدام فدایی به ‌شهادت رسیدند.

 

پیش از این میهن‌دوست کردستانی اُغور شاکار روز ٢٠ فوریه در شهر کرفیلد آلمان با هدف محکومیت حصر و انزوای اوجالان و همچنین اعتراض به سیاست‌های ضد دمکراتیک دولت آلمان علیه کردها خود را به آتش کشید و در ٢٢ مارس به شهادت رسید.