اعتصاب غذای نامحدود لیلا گووَن وارد پنجمین ماه شد

​​​​​​​مقاومت اعتصاب غذای لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک- ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ١٢٠مین روز خود را تمام کرد. اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم ترک ٨٢ روز را پشت‌سر گذاشت

اعتصاب غذای نامحدود لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د در محکومیت حصر عبدالله اوجالان چهار ماه را تمام کرد. لیلا از ٧ نوامبر ٢٠١٨/ ١٧ آبان دست در جلسه دادگاهی در زندان آمد دست به اعتصاب غذا نامحدود زد. وی ١٢٠مین روز اعتصاب غذا را پشت‌سر گذاشت.

 

گووَن بر خواسته خویش پای می‌فشارد و تصریح کرده است تا پایان حصر اوجالان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد حتی اگر به قیمت جان وی تمام شود.

 

١٠٧مین روز اعتصاب غذای ناصر یاغز

ناصر یاغز عضو حزب دمکراتیک خلق‌ها در نمایندگی این حزب در هولیر از ١٠٧ روز پیش در اعتصاب غذا بسر می‌برد. ناصر امروز در گفتگو با خبرگزاری فرات از عزم خود برای تداوم اعتصاب و رسیدن به پیروزی سخن گفت. با اینکه وضعیت جسمی وی ناگوار است اما تأکید می‌نماید که با روحیه‌ای بیشتر از گذشته به مقاومت ادامه خواهد داد. ناصر در این باره می‌گوید:"عزم به شکستن سیستم حصر و شکنجه امرالی ما را بر آن می‌دارد که با روحیه و اراده‌ای مضاعف مقاومت را ادامه دهیم. بدون شک تنها راه رسیدن به پیروزی اصرار بر مقاومت است. نباید فراموش کرد که عدم پافشاری خیانت است."

 

اعتصاب غذای استراسبورگ و گالر ٨١ روز را تمام کرد

١۴ فعال اجتماعی و سیاستمدار کردستانی در استراسبورگ فرانسه با هدف پایان دادن به حصر اوجالان از ١٧ دسامبر/ ٢۶ آذر دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. این مقاومت امروز ٨١ روز را پشت‌سر گذاشت. همچنین اعتصاب غذای ایمام شیش در شهر گالر انگلستان با همین منظور ٨١ روز را طی کرد. اسامی اعتصابگران غذا در استراسبورگ به این شرح است: دیلک اوجالان پارلمانتار دوره‌های ٢۵ و ٢۶ مجلس ترکیه، گلستان چیا ایکه روزنامه‌نگار، نورگل باشاران، رمضان ایمیر، مهمت نعمت سویم، مصطفی ساریکایا سیاستمدار، محمد قادری، دنیز سورگوت فعال مدنی، آیفر اجه، یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.د، کاردو بوکانی استاد دانشگاه، کرم سولهان، عگید ورال و اکرم یلماز.

 

اعتصاب در زندان‌های رژیم ترک  

در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و با هدف پایان دادن به سیستم شکنجه و انزوا در امرالی اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم ترکیه هم ٨٢ روز را پشت‌سر گذاشت. مرحله اول اعتصاب در زندان‌ها از ١۶ دسامبر آغاز شده بود و در مرحله دوم اعتصاب تمام زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک از ١ مارس به اعتصاب غذای نامحدود پیوستند.

 

همچنین از سوم مارس پارلمانتار شهر آمد ه.د.پ درسیم داغ و اعضای این حزب به نام‌های صالح جانسوَر، عصمت یلدز، سویجان یاشار، صالح تکین و بلال اُزگوزر برای پایان دادن به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. درسیم داغ در ساختمان مرکزی ه.د.پ در شهر آمد و پنج عضو ه.د.پ هم در بازداشت رژیم ترک به اعتصاب ادامه می‌دهند.