اعتصاب کنندگان غذا در زندان دوزجه شکنجه شده‌اند

مسئولین بخش تی زندان دوزجه، احمد آکبالک و رفقای اعتصاب کرده‌اش را که در اعتصاب غذای نامحدود به سر میبرند تحت شکنجه قرار داده‌اند

زندانیان پرونده‌ی حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک و حزب آزادی زنان کردستان-پاژک، در زندانهای ترکیه با هدف پایان حصر اوجالان و ایجاد شرایط آزادی و آرامش و آسایش و همچنین سلامتی وی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

مسئولین زندانها نیز زندانیان را شکنجه و منزوی کرده و با آنها بدرفتاری می‌کنند. احمد آکبالک که در بخش تی زندان دوزجه محبوس میباشد از ۵ ژانویه ۲۰۱۹ /۱۵ دی در اعتصاب غذای نامحدود به سر می‌برد و در گفتگو با خانواده‌اش به آنها گفته که شکنجه شده‌اند و از آنها خواسته از مسئولین زندان شکایت کنند.

 

محمد سلیم آکبالک پدر احمد آکبالک در مورد اعصاب غذای پسرش و شکنجه‌ی آنها توسط مسئولین زندان به خبرگزاری فرات اعلام کرده است، پسرش از ۵ ژانویه در اعتصاب غذای نامحدود به سر می‌برد.

 

وی همچنین گفت، زمانی که با پسرش صحبت کرده است، پسرش در مورد شکنجه شدن و بدرفتاری مسئولین زندان با او و رفقایش سخن گفته است. وی گفت:"زمانی که با ما سخن می‌گوید به خاطر آنکه ما ناراحت نشویم می‌گوید که حالش خوب است. اما ما از ظلمی که به آنها می‌شود مطلعیم، در آخرین دیدارمان به ناچار در مورد رفتار بد مسئولین با ما سخن گفت. زمانی که او را دیدم جای شکنجه بر بدنش مشخص بود. زمانی که در اعتصاب غذای نامحدود بوده‌اند، آنها را شکنجه کرده‌اند".

 

وی در ادامه گفت:" وقتی او را دیدیم، گوشش شکسته بود. احمد و دوستانش بر ضد این شکنجه‌ها اعتراض و شکایت کرده بودند، اما علی رغم داشتن مدارک کافی، شکایت آنها قبول نشده است. او از مسئولین زندان شکایت کرده بود. احمد و دوستاش زندانی هستند اما آنها را شکنجه می‌کنند. ما می‌خواهیم به شکنجه‌ی آنها پایان داده شود و با این هدف در هر جایی که لازم باشد شکایت خود را مطرح می‌کنیم".