اعتصابات سراسری روژهلات وارد روز هفتم شد

اعتصابات سراسری روژهلات وارد روز هفتم شد و همچنان شهروندان و کسبه بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند و خواستار بازگشایی مرزهای کولبری رسمی هستند.

اعتصابات سراسری روژهلات وارد روز هفتم شد و همچنان شهروندان و کسبه بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند و خواستار بازگشایی مرزهای کولبری رسمی هستند.

امروز شنبه اول اردیبهشت همچنان شهرهای بانه، مریوان، جوانرو، سقز، پیرانشار، بوکان و مهاباد و سردشت در اعتصاب عمومی به سر می‌برند و مغازه‌ها تعطیل می‌باشند.

 

این اعتصابات که در نوع خود در روژهلات و ایران بی‌نظیر است سبب ایجاد وحدت مثال‌زدنی در میان خلق روژهلات شده است و سبب ایجاد وحشت در رژیم و مزدوران آنها شده است.

خلق روژهلات هفت روز است در اعتراض به بستن معابر مرزی و کولبری که سبب بیکاری گسترده در روژهلات شده است دست به اعتصاب زده‌اند و اعلام کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌هایشان به تحصن خود ادامه خواهند داد.

 

اعتصابات گسترده سبب شده تا نمایندگان سردشت و پیرانشار، پاوه، هورامان، سقز و بانه در مجلس ایران به دولت تذکر دهند. همچنین دیروز در نماز جمعه ائمه‌ی جمعه در بسیاری شهرها و روستاها به این موضوع بپردازند از جمله ماموستا شیرزادی نماینده‌ی مریوان دیروز به بازگشایی مرزها تاکید کرد و از دولت خواست به زندگی و معیشت مردم مرزها رسیدگی کند.

 

بستن مرزها و معابر کولبری سبب بیکاری ٨۰ هزار کولبر و ۶ میلیون بازاری در روژهلات شده است اما تا به حال مسئولین رژیم هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

 

تاکنون ۱۶ نفر از معترضین در شهرهای روژهلات و بخصوص بانه و مریوان دستگیر شده‌اند و فعلا از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

 

همزمان با اعتصابات روژهلات، سعید جلیلی نماینده‌ی خامنه‌ای به مریوان و بانه سفر کرد و سعی نمود با سخنان بی‌نتیجه و فریبکاری مردم را راضی به بازگشایی بازار نماید که با اعتراض شدید شهروندان مواجه شد تا جایی که سخنرانی در سقز را کنسل نمود و به تهران بازگشت.

 

اتحاد خلق روژهلات بی‌سابقه بوده و برای همه‌ی مردم ایران به نمونه‌ای روشن بدل شده است.

بازار شهر سرپل ذهاو هم که در زلزله آبانماه سال گذشته آسیب دیده بود به اعتصاب سراسری کردستان پیوسته است.

 

این اعتصابات عمومی توسط خود مردم و شهروندان به راه افتاده و مدیریت شده و همین امر نشان از تکامل اندیشه و قدرت خودمدیریتی خلق کُرد در روژهلات است که سبب وحشت رژیم شده است.

 

رژیم ایران همانند گذشته سعی به مقاومت در مقابل مردم دارد و از عمل به خواسته‌هایشان خودداری می‌کند تا مبادا خللی در دیکتاتوریت آنها وارد آید اما خلق کُرد همچنان مصمم به رسیدن به خواسته‌های خویش است.