خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

اعزام کاروانهای نظامی سپاه با سلاح سنگین به روژهلات/ راکت سپاه در قبرستان فرود آمد

​​​​​​​انتقال محموله‌های جنگی از سوی رژیم جمهوری اسلامی و افزایش روزافزون عناصر سپاه نشانه آغاز دور تازه‌ای از کشتار و قتل‌عام کردستانی‌هاست

انتقال محموله‌های جنگی از سوی رژیم جمهوری اسلامی و افزایش روزافزون عناصر سپاه نشانه آغاز دور تازه‌ای از کشتار و قتل‌عام کردستانی‌هاست

 

بنابر گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان سپاه پاسداران با هماهنگی اطلاعات اقدام به اعزام کاروانهای نظامی با سلاحهای سنگین از استانهای همجوار به مناطقی از روژهلات همانند سنه، مریوان، کامیاران، پاوه، سولاوا و کوهستانهای شاهو و کوسالان نموده است

گفته می‌شود سپاه پس از اعتصابات گسترده در روژهلات که در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی کُرد و موشک‌پرانی‌های سپاه انجام شد با بهانه‌ی مقابله با برنامه‌های دشمن برای ایجاد نا‌امنی در کشور اقدام به میلیتاریزه کردن منطقه کرده و رفت و آمد مردم کنترل می‌شود. همزمان اطلاعات نیز دهها تن از شهروندان را در شهرهای سنه، مریوان و کامیاران را به ستاد خبری فراخوانده و از آنها بازجویی به عمل آورده‌اند.

 

موشک کوتاه‌برد سپاه به قبرستان یکی از روستاهای شاهو خورد

بنابر گفته‌ی اهالی روستای دیوزناو روز ۲۲ شهریور قبرستان روستای آنها مورد اصابت یک موشک کوتاه برد سپاه قرار گرفته و بخشی از آن تخریب شده است، پس از این رخداد نیروهای سپاه منطقه را محاصره کرده و پس از جمع آوری اثرات به جای مانده از آن منطقه را ترک کرده‌اند.

 

همچنین نیروهای سپاه رفت و آمد به مناطق کوهستانی شاهو را به شدت کنترل می‌کنند و با انتقال سلاحهای سنگین به دامنه‌ی این کوهستان طی اطلاعیه‌ای از مردم خواسته‌اند از تاریخ ۷ تا ۱٨ مهر به این منطقه رفت و آمد نکنند. به گفته‌ی شاهدان انتقال سلاح و نیروهای نظامی با این حجم به این منطقه بی‌سابقه بوده و احتمال حمله‌‌ی نظامی به نیروهای کُرد مستقر در منطقه وجود دارد.

 

شاهو در آتش کینه رژیم ایران می‌سوزد

بمبارانهای سپاه در منطقه با ایجاد ناامنی و آتش‌سوزی زندگی مردم منطقه را مختل کرده است، صبح روز ۱۳ مهر بمباران قله‌ی پیر خدر شاهو سبب ایجاد آتش سوزی گسترده در این کوهستان شده است.

 

فعالین زیست محیطی و مردم منطقه برای خاموش کردن آتش اقدام به ورود به منطقه کرده‌اند که نیروهای سپاه از ورود آنها جلوگیری به عمل آورده‌اند و آتش‌سوزی لحظه به لحظه گسترش می‌یابد و حجم عظیمی از جنگلهای منطقه نابود شده است.



کشته و زخمی شدن چند سپاهی در شاهو

منابع آگاه از هورامان به خبرگزاری فرات گفتند که در مانور نظآمی عناصر سپاه چند بسیجی کشته و زخمی شدند. هویت یکی از کشته‌شدگان روز گذشته (جمعه ١٣ مهرماه) در ارتفاعات پیر خدر شاهو" شورش ساعدی" از مزدوران محلی منطقه اعلام شد.