خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

اعلام حمایت مادران صلح از صلاح الدین دمیرتاش در انتخابات پیشرو

مادران صلح در سخنان خود از صلاح الدین دمیر تاش کاندید حزب دمکراتیک خلقها برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور کە هم اکنون در زندان بە سر می برد حمایت کردند.

در آستانە انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان ترکیە، خبرگزاری فرات با تعدادی از اعضای گروە مادران صلح در منطقە فاتح استانبول مصاحبەای انجام دادە است. مادران صلح در سخنان خود از صلاح الدین دمیر تاش کاندید حزب دمکراتیک خلقها برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور کە هم اکنون در زندان بە سر می برد حمایت کردند.

 

گروە مادران صلح با هدف حل مسئلە کرد و برقراری صلح با شعار "ما مادر هستیم و حامل صلح" از سال ١٩٩۶ در حال فعالیت هستند.  

بدیا گوکوزپینچ یکی از اعضای گروە مادران صلح است. او می گوید، ما حامی کسی هستیم کە بە مذاکرە روی آورد و برای صلح  قدم بردارد. او گفت اردوغان مردم را فریب دادە. مردم ترکیە باید از حماقت دست بکشند و برای رسیدن بە اهدافشان متحد شوند. بدیا گوکوزپینچ از صلاح الدین دمیرتاش کاندید انتخابات پیشرو حمایت کرد.

 

از سوی دیگر گولَر بوگدای کە از ١۶ سال پیش بە گروە مادران صلح پیوستە می گوید من حامل صلح و زندگی مشترک هستم. او با اشارە بە آنکە شاهد قدرتمداری حاکمان در راس قدرت طی ١۶ سال اخیر بودە اوضاع کنونی ترکیە بدتر از همیشە توصیف کرد.

 

سلطان بوزکورت نیز یکی دیگر از مادران صلح است. او نیز از ١٩ سال پیش در این گروە جای گرفتە و برای برقراری صلح، آرامش و آزادی خلق کرد مبارزە می کند. سلطان می گوید، ما فرزندان خود را بە این مبارزە بخشیدەایم و اگر فرزندان خود را از دست دادە و متحمل سختیها شدەایم برای ما ارزشمند و قابل احترام است. دستاوردهای کسب شدە  حاصل زحمات ما و فرزندانمان است. بنابراین خلق کرد باید با مشارکت همگانی خود در انتخابات پیشرو در ترکیە پیروز میدان شوند.