اعمال پلید استخبارت ترکیه در شمال و شرق سوریه

سلول‌های مخفی وابسته به سازمان استخباراتی ترکیه و داعش که در شمال و شرق سوریه توسط مبارزان ق.س.د و ی.پ.گ دستگیر شده‌اند، به اعمال خویش اعتراف کردند. موسی صالح حسن الاحمد اعتراف کرد ۲ تن را به قتل رسانده است.

  دولت ترکیه در همکاری با گروه‌های تبهکار به نتیجه‌ای دست نیافت و اکنون از راه سلول‌ها مخفی تبهکاران علیه اهالی شمال و شرق سوریه اقداماتی پلید انجام می‌دهد. به ویژه برای ایجاد کشمکش میان اهالی کرد و عرب سلول‌های مخفی وابسته به خود را در منطقه مستقر کرده و با سلول‌های مخفی داعش همکاری می‌کند.

  نیروهای سوریه دمکراتیک ق.س.د و یگان‌های مدافع خلق ی.پ.گ در روز‌های اخیر در عرصه‌ی فرات عملیاتی نظامی آغاز کرده و تعداد زیادی از این تبهکاران را دستگیر کردند. این تبهکاران درباره‌ی اعمال پلید خویش و نقشه‌های پلید داعش اعتراف کردند.

  این تبهکاران اعتراف کردند اعمالی بمانند شکنجه، اخاذی، ربودن اهالی با لباس نیروهای ق.س.د و ی.پ.گ و قتل ریش‌سفیدان منطقه انجام داده‌اند. عملیات نظامی نیروهای ق.س.د و ی.پ.گ با توجه به اعترافات این تبهکاران ادامه دارد.

  جنایت‌ قتل ابو راده و یک داروساز

  موسی صالح حسن الاحمد و تبهکاران همراه وی، بازرگانی به نام ابو راده و یک داروساز را به قتل رسانده‌اند. قاتلان این اشخاص در میان تبهکاران دستگیر شده قرار دارند. الاحمد اعتراف کرد که به فرمان ابو احمد این جنایت را مرتکب شده است.

  الاحمد گفت، " گروهمان در رقه ۲ تن را به قتل رساندند. ابتدا ابو راده و سپس یک داروساز را به قتل رساندیم. من او را کشتم. ابو احمد به من دستور داد، وی را نمی‌شناختم اما می‌دانم که از اهالی تدمور است. "

  وی درباره‌ی این جنایت گفت، " ابو احمد مدتی ابوراده را تحت تعقیب قرار داده بود و سپس دستور داد او را بکشیم. ابو سعود وی  را به قتل رساند. در قتل دارو ساز هم چنین بود. ابو احمد وی را تحت تعقیب قرار داده بود.سپس به من گفت او را بکشم. من هم از خانه‌‌اش او را تعقیب کردم و سپس در مکانی مناسب او را به قتل رساندم."

  برای عملیاتی از اعزاز به رقه آمدم

  تبهکاری به نام عبدالله سعید که عضو گروه لیوا صقور السنه بود گفت برای انجام عملیاتی از اعزاز به رقه آمده است.

  ابو سعید که از اعزاز به رقه آمده و در مدتی کوتاه با مقادیری سلاح توسط نیروهای ق.س.د دستگیر شده است گفت، " برای ابو یمن که در میان گروه صقور السنه بود کار می‌کردم. برای کارهای مختلفی به من گفت باید به رقه بروم. زمانیکه به رقه رسیدم به من گفت، مقادیری سلاح و صدا خفه کن برایم می‌فرستد. درخواست کردند علیه دو مقر نظامی عملیات‌هایی انجام بدهم."

  ابو یمن با استخبارات ترکیه همکاری می‌کرد

  عبدالله سعید گفت، سلاح‌هایی که از اعزاز فرستاده شده بودند به دست وی رسیده است اما پس از یک هفته دستگیر شده و هیچ عملیاتی انجام نداده‌اند. سعید اعلام کرد، ابو یمن با استخبارات ترکیه همکاری می‌کند و افزود، " یک هفته سلاح‌ها را نگه داشتم اما هیچ عملیاتی انجام ندادم. ابو یمن با توجه به دستورات دریافتی از سازمان استخابارت ترکیه فعالیت می‌کند. هیچگاه منکر نشده و حتی یگبار هم به من گفته بود. "