ریاست مشترک جنبش آزادی سلیمانیه دست به اعتصاب غذا زد [تکمیلی]

​​​​​​​آزاد حاجی عمر همراه با ١۴ تن دیگر که از هجدهم دسامبر همزمان با اعتراض‌های خلق جنوب کردستان از سوی نیروهای وابسته به احزاب حاکم ربوده شده‌اند دست به اعتصاب غذا زدند

آزاد حاجی عمر همراه با ١۴ تن دیگر که از هجدهم دسامبر همزمان با اعتراض‌های خلق جنوب کردستان از سوی نیروهای وابسته به احزاب حاکم ربوده شده‌اند دست به اعتصاب غذا زدند

 

اعلام شد که هر پانزده نفر بازداشت شده در زندان‌های اتحادیه میهنی تحت فشار، هتک حرمت و شکنجه قرار گرفته‌اند.

 

آزاد حاجی عمر ریاست مشترک جنبش آزادی کردستان در روز ١٨ دسامبر از سوی شبه‌نظامیان وابسته به ی.ن.ک و پ.د.ک ربوده شد و پس از ٢۴ ساعت از زندانهای مخوف آسایش سردرآورد.

 

شبه‌نظامیانی که شهر سلیمانیه را به اشغال خود درآورده‌اند از ١٨ دسامبر مانع دیدار خانواده آزاد حاجی عمر با وی می‌شوند و تمام تلاشها برای دیدار وکلا با وی بدون نتیجه بوده است. آزادی حاجی عمر در پیامی بیرون از حبس اعلام کرده که از دیروز (یکشنبه ٢۴ دسامبر/ ٣ دیماه) همراه با ١۴ بازداشت شده دیگر دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان عراق موج تازه‌ای از سرکوب خلق کُرد در جنوب کردستان را آغاز کرده‌اند. شبه‌نظامیان ی.ن.ک و پ.د.ک در دور تازه کشتار خلق اقدام به کشتن سه نفر در رانیه و یک نفر در کویه نمودند و بیش از صدها نفر را مصدوم و بازداشت کردند.