افزایش آمار خودکشی در میان مردم زلزله‌زده کرماشان

بنابر گزارش جمعیت حقوق بشر کردستان از زمان وقوع زلزله در کرماشان و کشته و زخمی شدن هزاران تن از مردم در این منطقه، تا به حال ۱۵ تن دست به خود‌کشی زده‌اند.

بنابر گزارش جمعیت حقوق بشر کردستان از زمان وقوع زلزله در کرماشان و کشته و زخمی شدن هزاران تن از مردم در این منطقه، تا به حال ۱۵ تن دست به خود‌کشی زده‌اند

 

بر اساس این گزارش به دلیل فشارهای شدید روانی مردم در وضعیت بحرانی به سر می‌برند و نیاز به کمک دارند.

 

عدم کمک‌رسانی صحیح، مشکلات شدید اقتصادی، نداشتن خانه و مسکن، از دست دادن عزیزان و اطرافیان سبب شده تا ساکنین از لحاظ روحی بسیار آسیب‌پذیر شوند. اما علیرغم همه‌ی این مشکلات تا به حال به افراد آسیب‌دیده هیچ کمک کارشناسی شده‌ای از طرف مسئولین امر انجام نشده است.

 

بنا بر گفته‌ی کارشناسان این حوزه طی یکی دو ماه اول بعد از حادثه به دلیل کمکهای مردمی و وعده‌هایی که به افراد صدمه دیده دادە می‌شود اوضاع بهتر است اما کم‌کم با فروکش کردن تب و تاب اولیه مردم به حال خود رها شده و مشکلات روانی به شدت افزایش خواهد یافت.

 

در زلزله ٧.٣ ریشتری شامگاه ٢١ آبان در ازگله/ کرماشان بخش وسیعی از شهرها و مناطق روستایی ازگله، سرپل ذهاو، قصرشیرین، کرماشان ویران شد، بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده و قریب ١۵ هزار نفر هم مصدوم شدند.