افزایش محکومیت دو تن از مبارزان عفرین در اورمیه

​​​​​​​رحیم محمود‌آذر و مصطفی قادر‌زینب دو شهروند اهل اورمیه که در هنگام حمله‌ی رژیم اشغالگر ترکیه به عفرین به مدافعان این شهر پیوسته بودند هستند

رحیم محمود‌آذر و مصطفی قادر‌زینب دو شهروند اهل اورمیه که در هنگام حمله‌ی رژیم اشغالگر ترکیه به عفرین به مدافعان این شهر پیوسته بودند هستند

 

این دو شهروند کُرد که در حین مبارزه با اشغالگران عفرین زخمی شده بودند به بیمارستانی در شهر حلب منتقل شده که در آنجا رژیم سوریه متوجه تابعیت ایرانی آنها شده و این دو مبارز را تحویل سپاه پاسداران ایران داده بود.

 

سپاه پاسداران در راستای حمایت از تبهکاران داعش و النصره در سوریه و همچنین رژیم جنایتکار ترک بارها به سرکوب خلق کُرد و حملات پراکنده به اعتراضات کُردها در جریان مقاومت عفرین اقدام کرده است، در راستای اقدامات کُردستیزانه رژیم، این دو مبارز کُرد دستگیر شده و در اسفند ۹۶ به زندان اوین منتقل شدند.

 

مدت یک هفته در بازداشتگاه اوین این دو مبارز کُرد مورد بازجویی قرار گرفته و سپس به اطلاعات اورمیه منتقل شده و در آنجا نیز مدت یک ماه مورد بازجویی و آزار و اذیت قرار گرفتند و در نهایت توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب اورمیه هر کدام به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شدند.

 

اتهامات این دو شهروند عضویت در گروههای معاند نظام، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام اعلام شده است. حکم این دو شهروند عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

 

اکنون پس از تایید حکم، این دو شهروند با اتهام تازه مواجه شده و حکم حبس آنها افزایش یافته است، بر این اساس روز یکشنبه ٨ مهر شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی شهر اورمیه به جرم عبور غیرقانونی از مرز حکم هر کدام از این دو شهروند را یک سال اضافه کرده است.

 

لازم به ذکر است رژیم اجازه‌ی حق انتخاب وکیل به این دو شهروند کُرد را نداده و آنها در دادگاه از وکیل تسخیری استفاده کرده‌اند.