انتقال تجهیزات نظامی به مرزهای روژهلات ادامه دارد

گزارشهای متعدد حاکی از انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به مناطق مرزی مابین روژهلات-جنوب و روژهلات – شمال کردستان است

گزارشهای متعدد حاکی از انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به مناطق مرزی مابین روژهلات-جنوب و روژهلات – شمال کردستان است

 

جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات به کشتن کولبران در روژهلات کردستان اقدام به دور تازه‌ای از میلیتاریزم روژهلات کردستان نموده و در این راستا با برگزاری مانورهای نظامی  و انتقال تجهیزات بیشتر در سرتاسر مرزهای روژهلات با جنوب و شمال جو سنگینی را بر خلق کردستان تحمیل می‌نماید.

 

به گفته منابع آگاه خبرگزاری فرات موج تازه انتقال نیرو و تجهیزات نظامی از یک هفته پیش از کرماشان به سنه و از آنجا به مناطق مرزی بانه و سردشت صورت گرفت.

از سوی دیگر به نقل از منبع آگاه در میان نیروهای نظامی در شهر اورمیه از بامداد امروز تجهیزات نظامی فراوانی از این شهر برای تقویت مناطق مرزی خوی، سلماس و ماکو صورت گرفته است.

 

یک منبع دیگر در شهر اورمیه تصاویری از خودروهای زرهی حین حرکت بسوی مناطق مرزی را به مرکز خبر خبرگزاری فرات ارسال نموده است.

 

صاحب‌نظران انتقال نیروی نظامی به مرزهای جنوب کردستان را در راستای تحولات اخیر در اقلیم کردستان قلمداد کرده‌اند. اگر چه برخی دیگر تشدید میلیتاریزم در روژهلات را با احتمال آغاز دور تازه‌ای از جنگ علیه جنبش آزادیخواهی کردها بعید نمی‌دانند و اقدامات ایران را گامی جهت سوریه‌ای شدن ایران عنوان می‌کنند.