انتقال مسعود شمس‌نژاد وکیل کردستانی به زندان مرکزی اورمیه

​​​​​​​مسعود شمس‌ نژاد وکیل بازداشتی کُرد روز پنج‌شنبه (٢٧ دی/ ١٧ ژانویه) از بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شده است

مسعود شمس‌نژاد وکیل دادگستری سرانجام بعد از ٩ روز بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات اورمیه به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد.

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، مسعود شمس‌نژاد به دلیل وکالت زندانیان سیاسی کُرد به همکاری با احزاب کُردی متهم شده است و بعد از انتقال نامبرده به زندان به دستور حفاظت زندان وی به بند ۳-۴، بند زندانیان جرائم عادی منتقل شده است.

 

مسعود شمس‌نژاد، وکیل دادگستری و استاد سابق دانشگاه پیام نور اورمیه که در این اواخر وکالت برخی از زندانیان سیاسی چون صلاح الدین رنجبر و فرع عبدی را به عهده داشته است پیشتر نیز در تاریخ ۱۹ اردبیهشت ماه ۱۳۹۲ به اتهام عضویت در احزاب معارض نظام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات اورمیه به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد. این وکیل در ۲۲ خرداد ماه همان سال با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

 

این وکیل دادگستری با اتهاماتي چون تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های کردی خارج از کشور، انتشار مطالب و اخبار کذب و اتهام عضویت در گروه‌های معارض روبرو شد. او در نهایت در تاریخ ۲۸ اردبیهشت ۱۳۹۲ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اورمیه به ریاست قاضی شیخلو در حالی كه به اتهام عضويت در گروه‌های معارض نظام مورد منع تعقيب قرار گرفت اما به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۴ ماه حبس محکوم شد. این حکم شهریور ماه ۱۳۹٢ در شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان عینا تایید و قطعی شد و نامبرده در ۲۷ مهرماه سال ۹۳ جهت اجرای حکم به زندان مرکزی اورميه منتقل شد.