انجمن چیا از فعالیت‌های جانباختگان راه محافظت از طبیعت قدردانی کرد

انجمن سبز چیای مریوان در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از همبستگی خلق اعلام کرد که به آرمان‌های شهیدان دفاع از محیط زیست کردستان وفادار خواهد بود

انجمن سبز چیای مریوان در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از همبستگی خلق اعلام کرد که به آرمان‌های شهیدان دفاع از محیط زیست کردستان وفادار خواهد بود

 

متن اطلاعیه انجمن چیا به این شرح است:

"شهادت اوج انسانیت است

 

خلق شرافتمند میهن، عاشقان زندگی و انسانیت، طرفداران آبادانی و آشتی

 

همانطور که آگاهید در ادامه‌ی مقابله با آتش‌های ویرانگر کینه و نفرت، ظهر روز شنبه سوم شهریور ۱۳۹۷ چهار تن از شهروندان مریوانی جان خود را از دست دادند. دو تن از جانباختگان عضو شورای رهبری انجمن چیای سبز مریوان بودند که خسارت بزرگی برای جامعه‌ی مدنی ما بود و جبران آن بسیار سخت می‌باشد.

 

تاریک‌پرستان و دشمنان محیط زیست و آبادانی برای نابودی و ویرانی سرزمینمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و ریشه‌های انسانیت را هدف قرار داده‌اند، آنها نمی‌دانند که طبیعت میهن‌مان با تولد ققنوس‌آسا شکل گرفته و مداوما از خاکستر خود احیا می‌شویم . اینگونه قهرمانان دیگری مانند شریف و امید سربر می‌آورند. [دشمنان] نمی‌دانند این سرزمین لانه‌ی قهرمانان و شیران است، آنها هرگز نمی‌دانند که پیکر این دو فرمانده‌ی مقاومت و مدافع محیط‌زیست تا چه حد آتش دل عاشقان محیط‌زیست را شعله‌ور کرده و به راهمان روشنی بخشیده است. خاکستر به جا مانده از آنها به سرمه‌ی چشمان خلقمان مبدل خواهد شد‌.

 

زریبار غمگین شده و جنگل، چشمه و جویبار پیکر فرزندانش را در آغوش گرفته است. رود و درخت و سنگ عزادارند دسته دسته عزاداران را روانه می‌کند. اکنون زمان دلداری دادن زندگیست. حیات و تداوم آن وامدار این دو پلنگ می‌باشند. پلنگهایی که برای همیشه بر نفس و زندگی این منطقه موثرند. آنها بودند که حرکت محیط زیست و یکسانی را به دست گرفتند و در نهایت به ستاره‌ای در آسمان محیط‌زیست و زندگی آشتی‌خواهانه خلق مبدل شدند. آنها بودند که زلزله را به تسلیم واداشتند و انسانیت را ارتقا بخشیدند و چراغ روشنایی بخش راه پیروزی آشتی و آبادانی شدند.

 

ما اعضای انجمن چیای سبز علاوه بر عرض تسلیت به خانواده‌ی آن عزیزان و جامعه‌ی بشری، باز هم تاکید می‌کنیم که آن دو شهید برای همیشه به چراغ راه مقدس چیا مبدل می‌شوند. چیا برای همیشه خود را وامدار تفکر و اندیشه‌ی آن دو بزرگوار می‌داند و خاطراتشان به بخشی از راهمان مبدل خواهد شد."