انزوا بر اوجالان موضوع اصلی زندگی و مبارزه گریلاهای قندیل است

در کوهستان قندیل با گروهی از گریلاها ملاقات داشتیم، حین گفتگو با گریلاهای کردستان متوجه شدم که موضوع اصلی زندگی و مبارزه روزانه گریلای این عرصه همچون دیگر عرصه‌ها انزوای رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان است

در کوهستان قندیل با گروهی از گریلاها ملاقات داشتیم، حین گفتگو با گریلاهای کردستان متوجه شدم که موضوع اصلی زندگی و مبارزه روزانه گریلای این عرصه همچون دیگر عرصه‌ها انزوای رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان است.

 

ائتلاف احزاب فاشیستی حاکم بر ترکیه در رابطه با کشتار جمعی کردها و حمله به قندیل همچنان در صدر مراکز جنگ روانی رژیم تروریستی ترکیه است. برای مشاهده واقعیت زندگی گریلایی و مبارزه نیروهای ه.پ.گ/یژاستار مستقر در قندیل به این منطقه رفتیم. آنچه که در نگاه اول به نظر می‌آید تدابیر امنیتی و صبری است که از سوی آنان برای پاسخ به هرگونه حمله‌ است.

 

هر روز پهپادهای تجسسی رژیم ترکیه در آسمان قندیل به پرواز درمی‌آیند. به نظر گریلاها پرواز ممتد پهپهادها نشانه بیچارگی دولت ترک است. خواستم از تأثیر پرواز‌ بدون وقفه پهپادهای جاسوسی بر زندگی گریلاها گزارشی تهیه کنم. با چشم خود دیدم که چنین تکنیکی نتوانسته بر روحیه و مبارزه گریلاها تأثیرگذار باشد، گریلاهای کردستان با روحیه تمام به وظایف روزانه خود مشغولند.

 

ارتش رژیم ترک به پهپادهای تجسسی و ابزارآلات پیشرفته جنگی دل خوش کرده است اما مایه تعجب است که گریلاها چگونه این تکنولوژی را به چالش کشیده و برنامه‌های ترکیه را نقش بر آب کرده‌اند. گریلاها پس از سالها اکنون بهتر می‌دانند که چگونه باید در مقابل فعالیت‌های تجسسی رژیم غاصب ترک رفتار کنند و همزمان هم به امور زندگی روزانه و وظایف خود بپردازند. در ارتفاعات قندیل آمادگی نیروهای گریلا را برای پاسخ دهی به هرگونه یورش محتمل از سوی ارتش ترک یا مزدوران وی را به وضوح می‌توان دید.

 

دو گریلای یژاستار را حین راهپیمایی بسوی ارتفاعات قندیل دیدیم. پس از سلام و احوالپرسی به پرواز مداوم جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم غاصب ترکیه بر آسمان منطقه اشاره کردند و افزودند:"به خیال رژیم ترک با این پرنده‌های آهنی می‌توانند دهها هزار گریلا و انقلاب یک خلق را از میان بردارند."

 

انزوای بر عبدالله اوجالان موضوع اصلی زندگی و فعالیت روزانه گریلاهاست

بسوی گروه دیگری از گریلاهای یژاستار رفتیم. اینجا گریلاهای زن در حال آموزش و ارزیابی تحولات جاری در کردستان و خاورمیانه هستند. در خلال صحبت‌های رفقا متوجه شدیم که مبحث اصلی زندگی روزانه گریلا در قندیل هم انزوای تحمیلی رژیم ترکیه بر عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد است. تمام گریلاها از اشتیاق غیرقابل وصف خود برای آزادی اوجالان سخن گفتند.

 

گریلاهای زن با اشاره به احتمال حمله نظامی ترکیه به قندیل سکوت حکومت اقلیم کردستان و مشروعیت بخشی به کشتار کردها و اشغال کردستان از سوی مسئولان را محکوم کرده و بشدت از سیاست‌های وابستگان به اردوغان خشمگین هستند.

 

گریلاهای یژاستار بر این مورد تأکید دارند که در صورت هرگونه حمله تا آخرین قطره خون از ساکنان منطقه و ارزش‌های کردستان دفاع می‌کنند و اشغالگران و نوکران آنان را به زانو درخواهند آورد.