انقلاب روژاوا زمینه سوریه دمکراتیک را فراهم می‌کند

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک به مناسبت انقلاب ١٩ ژوئیه در روژاوای کردستان بیانیه‌ای صادر کرده و خاطرنشان کرد:"با گسترش هر چه بیشتر انقلاب یورش دشمنان هم شدت گرفته‌اند."

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک به مناسبت انقلاب ١٩ ژوئیه در روژاوای کردستان بیانیه‌ای صادر کرده و خاطرنشان کرد:"با گسترش هر چه بیشتر انقلاب یورش دشمنان هم شدت گرفته‌اند."

 

کنفدرالیسم جوامع کردستان در ششمین سالروز انقلاب روژاوا تصریح کرده است که در روژاوا تمام خلق در آشتی با هم زندگی می‌کنند.

 

در بیانیه آمده است:

"در ١٩ ژوئیه ٢٠١٢ با به ثمر نشستن انقلاب روژاوا عصر تازه‌ای برای خلق‌های کردستان، سوریه و خاورمیانه آ‌‌غاز شده است. در این روز از هزاران شهید مبارز و خلق قهرمانی که جان خود را فدا کرده‌اند با احترام یاد می‌کنیم.

 

حقیقت خلقی که رهبر آپو آفرید به انقلاب اجتماعی مبدل شد

حقیقت خلق و جامعه‌ای که رهبر آپو در خالال ٢٠ سال [فعالیت در سوریه] به انجام رساند بود در تابستان ٢٠١٢ با انقلاب اجتماعی به ثمر نشست. انقلاب روژاوا با مبنا قرار دادن خودمدیریتی دمکراتیک و کنفدرالیسم به مدل آزادی و دمکراسی مبدل شد. کانتون‌های روژاوا و فدراسیون شمال سوریه در کمال قهرمانی به مقاومت در برابر تمام حملات پاسخ داده‌ و با پذیرش هزینه‌های گران به مدل زندگی آزاد و دمکراتیک خلق‌های سوریه مبدل شده‌اند.

 

رژیم ترکیه دشمن تمام ملت‌هاست

انقلاب روژاوا و شمال سوریه دمکراتیک بخوبی نشان داد که رژیم ترکیه نه تنها با شمال کردستان بلکه با تمام کردها و خلق‌های خاورمیانه دشمنی می‌نماید. رژیم ترکیه هم به خصومت با کردها و هم دیگر خلق‌های خاورمیانه ادامه می‌دهد.

 

روژاوای کردستان و شمال سوریه بیش از هرجای دیگری در خاورمیانه آزادی و دمکراسی برقرار است. تمام خلق‌ها در این منطقه به زندگی مسالمت آمیز خود ادامه می‌دهند و علیه یورش دشمنان متحد می‌شوند. این مهم سرنوشت خاورمیانه را تغییر می‌دهد. آشکار است که نژادپرستی (فاشیسم) و مذهب‌گرایی (دین پرستی) به دشمنی برای تمام گروههای اتنیکی مبدل شده است.

 

خط‌مشی زنان در انقلاب روژاوا تمام جهان را به هیجان واداشته است

خط مشی آزادی زن در انقلاب روژاوا تمام جهان را به هیجان واداشته و از همین رویکرد هم انقلاب روژاوا به عنوان انقلاب زنان در جهان زبانزد خاص و عام است. اثبات گردید که تا زمانی که انقلاب زن و آزادی وی ادامه یابد انقلاب اجتماعی هم محقق می‌شود. با انقلاب آزادی زنان صفحه‌ تازه‌ای از تاریخ  آزادی و دمکراسی به نگارش درآمده است.

 

در انقلاب روژاوا بخوبی دیده شد که دمکراسی حقیقی با ارزشهای اجتماؤی خاورمیانه متحقق می‌گردد. بدینسان مبارزان آزادیخواه و دمکراسی در خاورمیانه و جهان انقلاب روژاوا را به عنوان الگوی خود قرار می‌دهند. زیرا که بسیاری از انقلابیون و شخصیت‌های دمکراتیک جهان به روژاوای کردستان آمده و درصدد درک تجارب کسب شده در انقلاب هستند.

 

عظمت انقلاب روژاوا دشمن را هار کرده است

واضح است که به عظمت انقلاب روژاوا دشمن را هار کرده و با گسترش آزادی و دمکراسی لازم است صفوف مقاومت هم گسترش یابند. انقلاب روژاوا همیشه به خلق و نیروی داخلی خود متکی بوده است و از اینگونه دستاوردهای بزرگتری را کسب خواهد کرد.

 

تأکید می‌کنیم که خلق‌ کردستان، خلق‌های خاورمیانه و جنبش آزادیخواهی همیشه در کنار خلق انقلابی روژاوا خواهند بود و برای مبارزه انقلابی آنان از هم‌اکنون آرزوی موفقیت داریم."