انقلاب ما ثمره چهل سال مبارزه بی‌امان است

هدیه رامو یکی از مادران روژاوا است که فعالانه در مقاومت روژاوا جای گرفت و فرزندان خود را به صفوف مبارزه روانه نمود می‌گوید"انقلاب روژاوا نه متعلق به هفت سال اخیر بلکه ثمره چهل سال مبارزه بدون وقفه است."

هدیه رامو یکی از مادران روژاوا است که فعالانه در مقاومت روژاوا جای گرفت و فرزندان خود را به صفوف مبارزه روانه نمود می‌گوید"انقلاب روژاوا نه متعلق به هفت سال اخیر بلکه ثمره چهل سال مبارزه بدون وقفه است."

 

هدیه رامو از سال ١٩٩۵ با مبارزه آزادیخواهی کردها آشنا شد و گام به گام رابطه خود با انقلاب کردستان را بیشتر نمود. از مادر هدیه به عنوان زنی که بیشترین رنج‌ها را در خلال این همه سال بر دوش کشیده است یاد می‌شود. هدیه رامو چندین بار با رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان ملاقات کرده و به همین دلیل دو بار از سوی رژیم بعثی بازداشت و به حبس محکوم شد.

هدیه رامو پس از انقلاب ١٩ ژوئیه در روژاوا فعالانه‌تر در صف مبارزه جای گرفت و سه فرزند خود را به صفوف مبارزان ی.پ.گ فرستاد. این مادر اکنون رییس مشترک کمون شهید کامران در قامشلوست. وی در میان نیروهای دفاع اجتماعی زنان هم عضو است و اینگونه از کوچه و محله خود هم دفاع می‌کند.

 

انقلاب هزینه‌های بسیار سنگینی بر ما تحمیل کرد

خانه مادر هدیه با وجود فشارهای رژیم بعث پس از سال ٢٠٠٠ همچنان یکی از مراکز آمد و رفت نیروهای گریلا بود. با انقلاب روژاوا این خانه بازهم نقش خود را در آموزش و گفت‌وگوی کوادر انقلاب ایفا کرد. هدیه رامو می‌گوید پس از دیدار با شهید خبات دیرک در منزل خود درک کرد که انقلاب بزرگی در راه است و لازم است فعالانه‌تر کار نماید.

 

این مادر روژاوایی خاطرنشان کرد "نه تنها فرزاندن من بلکه تمام جوانان روژاوا بصورت جمعی در میان مبارزان جای گرفته و پس از یورش‌های وحشیانه دشمنان بسیاری از آنان به شهادت رسیدند. هم رنج و هم شادی به موازات هم در این انقلاب دیده شد. آنچه بیش از هر چیزی دل ما را به درد می‌آورد این بود که هر روز پیکر شهیدان را بر دوش می‌گرفتیم. برخی روزها ١۵ شهید برخی روزها تا سی شهید را به خاک می‌سپردیم. انقلاب ما هزینه‌های بسیار سنگینی را با بر ما تحمیل کرد. آنان جان خود را فدا کردند ما هم لازم بود برای پاسداشت از فداییگری آنان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.

 

مبارزان ی.پ.گ/ ی.پ.ژ فرزندان ما هستند

هدیه رامو پس از تداوم حملات تروریست‌ها و تبهکاران وابسته به رژیم‌های اشغالگر کردستان فعالانه‌تر در مبارزه ایفای نقش کرد، برای مبارزان جبهه مقدم جنگ غذا تهیه کرد. ما برخی اوقات با ١٠ تا ١۵ در تیان‌های بزرگ برای مبارزان خط مقدم غذا درست می‌کردیم و برای فرزندان خود می‌بردیم. آنان پاره جگر ما بودند و ما برایشان نان و آب می‌بردیم، همه آنان فرزندان ما بودند.

 

با رنج بزرگ رهبر آپو پیروزی ما محقق شد

هدیه رامو یکی از جملات عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد را در مورد یکی از فرزندان خود به نام عگید نقل می‌کند و 'رهبری برای پسرم گفت که انشاالله یک قهرمان خواهد شد' اکنون عگید از فرمانده‌های ی.پ.گ است. من به تمام فرزندان خود و تمام فرزندان مبارز افتخار می‌کنم. در آغاز امکانات آنچنانی نداشتیم. تبهکاران به شیوه وحشیانه حمله ور می‌شدند.

 

ما فکر نمی‌كردیم که همچون خلق کُرد به این اندازه از قدرت دست یابیم. بخصوص فکر نمی‌کردیم که زنان ارتش خود را داشته باشند. ما قبلا سالروز تولد رهبر آپو و ١۵ آگوست (آغاز جنگ مسلحانه با رژیم اشغالگر ترک) را مخفیانه برگزار می‌کردیم اما پس از رنج فراوان با فداکاری دختران و پسرانی که بر خط‌مشی رهبر آپو خود را تربیت کردند به دستاوردهای بزرگی نائل شدیم.