ایرمز: شهرهایمان را از قَیم‌ها پاکسازی خواهیم کرد

تبلیغات برای انتخابات شهرداریها در ترکیه و کردستان که قرار است ۳۱ مارس برگزار شود، ادامه دارد. یکی از این شهرها که در آن رای تقلبی ثبت شده است شهر شرنخ است. ه.د.پ در مورد ۳هزار و ۵٨۰ رای تقلبی در این شهر شکایت کرده است

تبلیغات برای انتخابات شهرداریها در ترکیه و کردستان که قرار است ۳۱ مارس برگزار شود، ادامه دارد. یکی از این شهرها که در آن رای تقلبی ثبت شده است شهر شرنخ است. ه.د.پ در مورد ۳هزار و ۵٨۰ رای تقلبی در این شهر شکایت کرده است. رئیس مشترک ه.د.پ شرنخ اعلام کرد، شکایت آنها رد شده است.

ذکی ایرمز رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ در شرنخ اعلام کرد، "شورای عالی انتخابات از تقلب‌هایی که در منطقه‌ی ما انجام می‌شود چشم‌پوشی می‌کند."

ایرمز همچنین اعلام کرد، "حکومت خوب می‌داند که این انتخابات همانند انتخابات پیشین نیست. به همین دلیل به هر شیوه‌ای برای تقلب متوصل می‌شود. آنها این انتخابات را مانند انتخابات ماندن یا نماندن می‌بینند."

 

رئیس مشترک ه.د.پ در شرنخ اشاره کرد، علی رغم همه‌ی تقلب‌ها خلق از اراده و شهر خود حمایت می‌کند. موضع خلق در مقابل قیمها مشخص است. "ما تقلبها و فریبکاریهایی که در پروسه‌ی انتخابات انجام می‌شود را مانند عملیات دوم قیمها می‌دانیم. با این انتخابات همه‌ی قیمها را از شهرمان بیرون می‌رانیم."

 

ایرمز در پایان سخنانش گفت، غیر از خلقمان از هیچ کس هیچ انتظاری نداریم.