ایزدی‌ها از حکومت عراق می‌خواهند زنان ایزدی را از دست داعش نجات دهد

در پی دستور فرار مسعود بارزانی به پیشمرگ‌هایش، تبهکاران داعش در سوم آگوست ۲۰۱۴ به شنگال حمله کردند، هزاران زن ایزدی را ربودند.

در پی دستور فرار مسعود بارزانی به پیشمرگ‌هایش، تبهکاران داعش در سوم آگوست ۲۰۱۴ به شنگال حمله کردند، هزاران زن ایزدی را ربودند. هنوز هم ۳۰۰۰ زن ایزدی در دست تبهکاران هستند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. ساکنین شنگال از حکوت عراق انتقاد کرده و میگویند، تاکنون برای آزادی زنان شنگال هیچ اقدام و تحقیقاتی انجام نشده است. ایزدی‌ها از حکومت می‌خواهند به وظیفه‌ی خود عمل کند.

 

شمی رمو عضو جنبش آزادی زنان ایزدی- تاژه اعلام کرد، اگر عراق ایزدیها را شهروند این کشور می‌داند، چرا مدت ۴ سال است آنها را فراموش کرده است. چهار سال است زنان و دخترانمان در دست داعش است اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. شمی از نیروهای روژاوا قدردانی کرد که زنان ایزدی را از دست داعش آزاد کرده و به خانواده‌هایشان باز می‌گردانند.

 

وی در ادامه‌ی سخنانش در مورد حملات ارتش ترکیه اشغالگر به شنگال و مخمور گفت:"آن فرمانی که داعش در مورد ایزدیها آغاز کرده است، توسط ترکیه ادامه می‌یابد. باید حکومت عراق واکنش نشان دهد. همچنین از نیروهای بینالمللی می‌خواهیم که سکوت نکنند".

 

همچنین یک جوان ایزدی با نام تحسین شرف از سازمانهای بین‌المللی حقوق بشری خواست که به وظیفه‌ی خود عمل کرده و زنان و دختران ایزدی را از دست داعش نجات دهند.