ایزدیهای کمپ آشتی سلیمانیه خواستار بازگشت به شنگال هستند

هموطنان پناهجوی ایزدی در کمپ آشتی در اطراف سلیمانیه در شرایط بدی به سر می‌برند و از حکومت اقلیم کردستان و حکومت عراق می‌خواهند تا با آنها همکاری کنند تا بتوانند در اسرع وقت به شنگال بازگردند

در اقلیم کردستان تعداد کثیری از شهروندان آواره‌ی ایزدی وجود دارند که از سال ۲۰۱۴ به دلیل حمله‌ی تبهکاران داعش مجبور شدند به اقلیم کردستان پناه برده و تعدادی از آنها در کمپ آشتی در شهرک عربت از توابع سلیمانیه ساکن شدند. این خانواده‌های ایزدی در شرایط نامناسبی به سر می‌برند و از حکومت اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق می‌خواهند تا آنها را در بازسازی خانه‌هایشان یاری دهند تا بتوانند در اسرع وقت به شنگال بازگردند.

 

پناهجویان ایزدی در کمپ آشتی شامل ۲۰۰ خانواده‌ی ایزدی هستند که همگی اهل شنگال بوده و در آنجا به سختی زندگی می‌کنند و تا بحال نه حکومت مرکزی عراق و نه حکومت اقلیم با آنها همکاری نکرده‌اند. ساکنین این کمپ چه در زمستان و چه در گرمای تابستان داخل چادر زندگی می‌کنند.

 

تعدادی از اعضای خانواده‌های ایزدی روزها برای کار به شهرهای بزرگتر می‌روند. قبلا افراد و سازمانهایی بودند که به آواره‌های ایزدی کمک می‌کردند اما به گفته‌ها ساکنین کمپ اکنون مدت ۴ ماه است که هیچ کمکی به آنها نشده است و این همکاریها قطع شده‌اند.

 

لازم به ذکر است که کمپ آشتی در نزدیکی شهرک عربت از توابع سلیمانیه قرار دارد و بیشتر از ٨۰۰ تن از ۲۰۰ خانواده‌ی ایزدی در این کمپ ساکن می‌باشند.