با پرونده‌سازی مجدد، فعال کارگری کُرد بازهم دادگاهی شده است

اسماعیلی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، بازداشت و حبس محمود صالحی را برای اداره اطلاعات "شرم‌آور" عنوان کرده و این موضوع باعث خشم قاضی شعبه سوم دادیاری سقز شده است.

عثمان اسماعیلی، از فعالین کارگری کُرد که روز ۲۷ فروردین بعد از تحمل دو ماه حبس از زندان سقز آزاد شده بود، به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه” طی روزهای گذشته مجدد دادگاهی شده است.

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کُردستان، این فعال کارگری بعد از پنج روز آزادی از زندان سقز روز شنبه یک اردیبهشت ماه، در شعبه سوم دادیاری سقز به اتهام تبلیغ “علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه” محاکمه شده است.

 

اسماعیلی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، بازداشت و حبس محمود صالحی را برای اداره اطلاعات "شرم‌آور" عنوان کرده و این موضوع باعث خشم قاضی شعبه سوم دادیاری سقز شده است.

 

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرده است:"جناب قاضی کسی که از مریضی کلیه و قلب رنج می برد و تحمل حبس را ندارد چرا باید او را بازداشت کنید؟ آن فرد زندگی خود را وقف انسانیت و در راه رهایی طبقه کارگر صرف کرده است. ایا من کارگر نباید از او دفاع کنم؟ اگر آن فرد در زندان جان خود را از دست بدهد، چه فایده ای دارد که من سر مزار او گریه کنم، در صورتی که این فرد عزیزترین دوستم است. آن فرد نه تنها همفکرم است بلکه در راستای دفاع از طبقه کارگر همراه هستیم. طبقه کارگر تمام خدمات جامعه را تولید می کند، اما خود از همه بی بهره است. این چه مملکتی است که طبقه کارگر را محروم نگاه داشته است؟"

 

نامبرده در پایان می‌افزاید:" جناب قاضی من بچه بازار کار هستم و هزاران نفر مثل من از بچگی وارد بازار کار شده اند. ما کارگران مهد کودک،مدرسه و ساختمان برای جامعه درست می کنیم، اما بچه های ما خود محروم از این امکانات هستند."

 

شایان ذکر است عثمان اسماعیلی روز ۹ اسفندماه سال گذشته بعد از احضار به اجرای احکام دادگاه سقز برای سپری کردن دو ماه حبس به زندان سقز منتقل شد و روز ۲۷ فروردین ماه از زندان آزاد شد. نیروهای امنیتی در حالی که ده روز از زندانی شدن این فعال کارگری گذشته بود برای بازداشت ایشان در خصوص پرونده‌ جدیدش به منزل وی مراجعه کرده بودند.