باج‌خواهی وزارت داخله اقلیم از جنبش آزادی جامعه کردستان

وزارت داخله حکومت اقلیم کردستان پس از سه سال و ده ماه سکوت در مورد صدور مجوز فعالیت جنبش آزادی جامعه کردستان را شکست و خواهان باج‌خواهی شده است

مدیر وزارت داخله اقلیم کردستان در اظهاراتی مدعی شده که "احزابی که مجوز فعالیت تعلق نگرفته به ساختمان وزارتخانه مراجعه کنند و از دلایل آن باخبر شوند و یا آنرا حل کنند"(!)(؟).

 

صبح امروز طبق دستور قباد طالبانی معاون رییس اقلیم کردستان مقرهای جنبش آزادی جامعه کردستان در شهرهای کلار و کویه پلمپ شد‌ه‌اند. از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از فشار نیروهای آسایش برای تعطیل کردن مقر مرکزی جنبش آزادی در سلیمانیه است. جلال شیخ کریم مدیر وزارت داخله اقلیم در گفتگو با روژنیوز از برنامه باج‌خواهی این وزارتخانه پرده برداشت.

 

جنبش ازادی جامعه کردستان سال ٢٠١۴ پس از تأسیس مدارک لازم را برای کسب مجوز فعالیت به وزارتخانه مذكور ارائه کرده و طبق قانون می‌بایست در کمتر از ٩٠ روز درخواست مورد ارزیابی قرار گیرد. پس از مهلت قانونی ٩٠ روزه اگر وزارت داخله درخواست مجوز را بدون پاسخ بگذارد طبق قانون احزاب در جنوب کردستان فعالیت این حزب قانونی است.

 

جنبش آزادی جامعه کردستان اعلام کرد که پس از چهار سال وزارت داخله درخواست آنان را همچنان بدون پاسخ گذاشته است. در پاسخ به جنبش ازادی جلال شیخ کریم مدیر وزارت داخله اقلیم در سخنانی مدعی شد؛ چنانچه به درخواست مجوز حزبی پاسخ داده نشده به وزارتخانه مراجعه کند و ما هم در مورد دلایل آن با آنها گفتگو کنیم.

 

جنبش آزادی هنوز به اظهارات مسئول وزارت داخله واکنشی نشان نداده است.