مسئولین پ.د.ک سرنوشت کودکان خردسال هولیر را به رژیم ترک واگذار کرده‌اند؟!

​​​​​​​مدیر سازمان وقف معارف دینی ترکیه؛ هدف ما از تاسیس این مدرسه برای کودکان آموزش و پرورش جوانانی است که حامل و سفیر اندیشه‌ی ما در اقلیم کردستان باشند

دیروز اولین مدرسه‌ی سازمان وقف معارف ترکیه در مقطع ابتدایی برای کودکان خردسال در شهر هولیر به صورت رسمی با حضور مسئولین دولت اقلیم کردستان تاسیس شد

 

این مدرسه با حضور صفین دزه‌یی سخنگوی هیات وزیران اقلیم (از حزب دمکرات کردستان عراق- پ.د.ک)، استانداری هولیر (از پ.د.ک)، وزیر آموزش و پرورش اقلیم کردستان ( از پ.د.ک)، کنسول ترکیه و مسئولین سازمان وقف معارف دینی ترکیه در شهر هولیر افتتاح شد.

 

مصطفی گوکسو مدیر سازمان وقف معارف دینی ترکیه در هنگام افتتاح این مدرسه به سخنرانی پرداخت و از همه‌ی مسئولین اقلیم کردستان بابت سپردن کودکان اقلیم به آنها برای تربیت و پرورش تشکر کرد!

 

وی گفت: ما اقلیم کردستان را همانند ترکیه موطن خود می‌دانیم، هدف ما از تاسیس این مدرسه برای کودکان آموزش و پرورش جوانانی است که حامل و سفیر اندیشه‌ی ما در اقلیم کردستان باشند.

 

او در ادامه‌ی سخنانش گفت: برای افتتاح این مدرسه هیچ مانعی بر سر راه آنها نبوده و حکومت اقلیم کمال همکاری و هماهنگی را با آنها داشته است. او بابت این همکاریها از مسئولین اقلیم کردستان کمال تشکر را کرد و وعده داد کودکانی که در این مدرسه تربیت میشوند می‌توانند در ترکیه ادامه تحصیل دهند.

 

صفین دزه‌یی که از وی به عنوان مهره‌های رژیم ترکیه در حکومت اقلیم کردستان نام برده می‌شود طی سخنانی بر روابط آنها با دولت ترکیه تاکید کرد و از این سازمان بابت افتتاح این مدرسه و آموزش معرف دینی ترکی به فرزندان کرد تشکر کرد.

 

این مدرسه اولین مدرسه سازمان وقف معارف ترکیه در اقلیم کردستان می‌باشد که در مقطع ابتدایی برای کودکان خردسال افتتاح می‌شود.

 

شایان ذکر است که روز پنج‌شنبه ( ١٨ اکتبر) نچیروان بارزانی با افتتاح مراکز تربیتی وابسته به رژیم ترکیه در اقلیم کردستان موافقت کرده بود.

 

صفین‌ دزه‌یی کیست؟

صفین دزه‌یی سخنگوی حکومت اقلیم کردستان از اعضای حزب دمکرات کردستان عراق- پارتی و از نزدیکان نچیروان بارزانی است. او در ترکیه دوره آموزشی را در مدارس ویژه جریان نزدیک به ملی‌گرایان ترک گذارنده است. صفین ٢٠ سال از زندگی خود را در مدارس ویژه ترکیه بسر برده است. همسر وی زنی ترک‌تبار و از جریان ملی‌گراهای ترک اخوانی‌ است. طبق گزارش منابع آگاه وی دارای میلیون‌ها دلار در کشور ترکیه است. تنها در آنکارا پایتخت ترکیه دارای هشت ویلای بزرگ و دو هتل و دو شرکت تجاری است. مواضع و سخنان وی در قبال کردها [هم در رابطه با کردهای جنوب و هم کردهای دیگر بخش‌های کردستان] به این شائبه دامن زده است که وی آگاهانه از سوی دولت ترکیه به عنوان سخنگوی حکومت اقلیم کردستان بر جریان بارزانی‌ها تحمیل شده است.