بازداشت امیرسالار داووی وکیل زینب جلالیان و نامه‌ی سرگشاده‌ی وی به وکیلش

​​​​​​​روز ۲۹ آبان/ ٨ آذرماه نیروهای امنیتی رژیم، امیرسالار داوودی وکیل زینب جلالیان و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی را بازداشت کرده و وی را به زندان اوین منتقل کردند

امیر سالار داودی بارها توسط وزارت اطلاعات مورد فشار قرار گرفته تا وکالت زینب جلالیان را رد کند اما نامبرده تاکنون این کار را انجام نداده است.

 

زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد، محکوم به حبس ابد در زندان خوی زندانی می‌باشد.

 

زینب جلالیان خطاب به وکیل خود نامه‌ای سرگشاده منتشر کرده است و از کانون وکلا و سازمانهای حقوق بشری خواسته است تا برای آزادی وی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 

زینب جلالیان همچنین در این نامه به اعمال فشار بر وی از طرف مسئولین زندان و ضبط وسایل شخصیش سخن گفته است.

 

متن نامه‌ی زینب جلالیان به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان:

 

درود و سلام بر وکیل محترم و عزیز، آقای امیرسالار داوودی و بر همه کسانی که یاری‌شان را از زندانیان سیاسی دریغ نکرده‌اند.

 

 آیا زیباتر از حمایت می‌توان جمله دیگری وصف کرد، انسانیت با حمایت یکدیگر کامل می‌شود. آقای امیر سالار داوودی، شما طی این چندین سال بدون هیچگونه توقع و چمشداشتی از کسانی که برای آزادی و برابری مبارزه می‌کنند، حمایت کرده‌اید. این حمایت شما ارزشمند و قابل ستایش است.

 

 بنده، زینب جلالیان یکی از موکلین‌تان وقتی خبر بازداشت شما را شنیدم به شدت اندوهگین شدم. همزمان با بازداشت شما، من نیز از سوی مسئولین زندان تحت فشار قرار گرفته‌ام، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ام، کلیه وسایل شخصی‌ام ضبط شده‌اند و دیگر تحویل نمی‌دهند. شما سلامت باشید، این فشارها برای من عادی شده است و دیگر غمی نیست. غم من شما و امثال شماهایی هستند که دست‌های یاری‌گرتان توسط سیستم سیاسی حاکم تحمل نمی‌شوند. مشت زدن بر پیکر شما، شماهایی که همیشه پشتیبان کسانی بودید که پشت میله‌های زندان بوده‌اند، به شدت انسان‌های مبارز و دلسوز را اندوهگین می‌سازد. امروز چرا باید به خاطر حمایت از هم‌ نوعانتان پشت میله‌های زندان باشید؟ آیا دردی بزرگ‌تر از این هست؟! برای همه در اینجا به خوبی روشن است که هر کسی که در این جامعه مفید است و یاری‌‌گر انسان‌هاست، جمهوری اسلامی آنرا مخالف خود قلمداد کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده، می‌دهد و خواهد داد. با آرزوی آزادی هر چه سریع تر شما، از کانون وکلاء و سازمان‌های حقوق بشری تقاضا دارم از هر گونه تلاشی جهت آزادیتان دریغ نکنند تا فردا وقتی کسی دست یاری به سوی کسی دراز کرد، یاریگر مجرم تلقی نشود. اگر امروز کسانی چون شما و دیگرانی مثل شما، حمایت نشوند دیگران نیز به خاطر ترس از شکنجه و بند و زندان حاضر نخواهند شد همنوعانشان را یاری کنند.

 

با درود

 زینب جلالیان/  آذرماه ۱۳۹۷، زندان خوی