بازداشت دو تن توسط اطلاعات سپاه در هورامان و احضار یک تن دیگر توسط اطلاعات سپاه

​​​​​​​در چهارچوب تشدید جو امنیتی در روژهلات کردستان از سوی نهادهای ضدخلقی جمهوری اسلامی موج احضار، بازداشت و تهدید شهروندان کرد ادامه دارد

بنابر گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۱۷ دی نیروهای اطلاعات سپاه با یورش بردن به محل کار دو تن از اهالی روستای سلین آنها را بازداشت کردند.

 

صبح روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی رژیم به محل کار آرام ادوایی و برهان ادوائیان از اهالی روستای سلین یورش برده و بدون ارائه‌ی حکم قضایی آنها را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل نمودند.

 

همچنین در همین روز یکی دیگر از اهالی همین روستا با نام برهان ادوایی به اطلاعات سپاه سولاوا احضار شده و پس از چند ساعت بازجویی، آزاد گردید.

 

لازم به ذکر است در اواخر آذر ماه چهار تن دیگر از اهالی هورامان با نامهای زانیار مرادی، حمید احمدی، فردین ادوایی و انصار ادوایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز به طور موقت آزاد شدند.

 

طی روزهای اخیر بازداشت فعالین محیط زیستی و مدنی و شهروندان عادی توسط رژیم با منظور ایجاد رعب و وحشت شدت گرفته است. مأموران اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه در حین بازداشت فعالین محیط‌زیستی و مدنی بر سر آنان گونی‌‌ سیاه کرده و آنان را مورد فحاشی قرار داده‌اند.