بازداشت شهروندان کُرد از سوی رژیم ایران ادامه دارد

بنابر گزارش منابع حقوق بشری در روزهای گذشته سه شهروند دیگر روژهلات کردستان از سوی نیروهای رژیم ایران بازداشت شده‌اند. همزمان احضار و بازجویی از تعدادی از فعالین مدنی و شهروندان عادی از سوی اطلاعات و اطلاعات سپاه همچنان ادامه دارد

به گفته شبکه حقوق بشر کردستان روز چهارشنبه ٩ آبان/ ٣١ اکتبر نیروهای امنیتی رژیم غاصب ایران صدیق رحمان‌زاده اهل سقز را همراه با پسرش عثمان رحمان‌زاده پس از تفتیش منزل بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

 

از سوی دیگر دو شهروند ساکن در روستاهای سوجه و دشت‌بیل حومه شهر شنو توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شده‌اند. نام دو شهروند کرد بازداشت شده سلام مردان و جبلی ویسی عنوان شده است. این دو پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

از شهر سنه هم خبر می‌رسد که ستاد خبری اطلاعات رژیم در سنه روز ٢۴ مهر/ ١۶ اکتبر محمد امین کنعانی اهل روستای تخته از توابع سنه را بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل کرده‌اند.

 

همزمان ستاد خبری اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در شهرهای مریوان، سنه، کامیاران و سقز با احضار تلفنی تعدادی از فعالان مدنی و شهروندان عادی آنان را مورد بازجویی قرار داده است.

 

طبق آمار شبکه حقوق بشر کردستان در ماه مهر دست‌کم ٣٠ شهروند روژهلاتی از سوی نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی احضار و بازداشت شده‌اند.