بازسازی مناطق زلزله‌زده در حال توقف است

​​​​​​​نماینده‌ی قصرشیرین، سرپل ذهاو و گیلان غرب در مجلس ایران دیروز دوشنبه ۱۴ آبان طی سخنانی گفت: به علت گرانی مصالح و افزایش سرسام آور قیمتها روند بازسازی مناطق زلزله زده در حال توقف است

فرهاد تجری وی گفت: بازسازی برخی از خانه‌های توسط بنیاد مسکن به پیمانکاران واگذار شده بود، اما این پیمانکاران به دلیل افزایش قیمت مصالح متواری شده‌اند.

 

وی با اشاره به کمک بلاعوض اختصاص داده شده به زلزله‌زدگان برای تعمیر و بازسازی خانه‌هایشان گفت: این کمکها باید دوباره مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا این مقدار از کمکها با قیمتهای کنونی هیچ کمکی به مردم نکرده و روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در حال توقف است.

این نماینده در ادامه به تعرفه‌ی آب و برق در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: معافیت و تخفیف آب و برق مناطق زلزله‌زده هنوز به عنوان دستورالعمل اجرایی به واحدهای مربوطه ابلاغ نشده و مردم این مناطق در حالی که از آب گل‌آلود استفاده می‌کنند، پول بابت همین آب گل‌آلود پرداخت می‌کنند.

 

در مناطق زلزله‌زده‌ی کرماشان علی‌رغم گذشت بیش از یک سال و وعده‌ی مسئولین رژیم هنوز تعداد زیادی در کپر و چادر زندگی می‌کنند و حتی به آنها کانکس هم داده نشده است.

 

با آمدن فصل سرما و بارش برف و باران زندگی در چادر برای این خانواده‌ها بسیار سخت و غیر ممکن شده است اما نهادهای رژیم هیچ اقدامی در جهت اسکان شهروندان انجام نداده‌اند.