بالغ بر ١٠٠ سیاستمدار و روزنامه‌نگار دیگر کردستانی از سوی دولت ترک بازداشت شدند

نیروهای پلیس رژیم غاصب ترکیه در شهر آمَد و هفت شهر دیگر به خانه‌های کردستانی‌ها یورش برده و طبق آمار وزارت کشور ٩٠ سیاستمدار و روزنامه‌نگار را بازداشت کردند.

نیروهای رژیم مستبد ترکیه صبح امروز (سه‌شنبه ١٧ مهر) در شهر آمَد هر کدام از عبدالرحمان گوک، کبریه اورن، سمیحه آلانکوش، شریف چامچی و تعدادی دیگر از روزنامه‌نگاران و سیاستمداران کردستانی را بازادشت کردند. بنابر گزارش‌های سازمان‌های رژیم در ٨ شهر ٩٠ کردستانی بازداشت شده‌اند.

 

نیروهای پلیس رژیم غاصب ترکیه در شهر آمَد و هفت شهر دیگر به خانه‌های کردستانی‌ها یورش برده و طبق آمار وزارت کشور ٩٠ سیاستمدار و روزنامه‌نگار را بازداشت کردند.

 

اعلام شد که پلیس در حمله به خانه شهروندان کردستانی از خودروهای نظامی استفاده کرده و درب دهها خانه را شکسته‌اند.

 

تبهکاران پلیس ترکیه در حمله به منزل عبدالرحمان گوک از اسلحه‌های اتوماتیک استفاده کرده و پس از آنکه وی را بازداشت کردند اقدام به تفتیش در کتابخانه و منزل وی نمودند. تعداد زیادی از کتاب‌ها، مجلات و اسناد کتابخانه عبدالرحمان از سوی نظامیان ترک ضبط شد.

پلیس ترکیه پس از بازداشت عبدالرحمان گوک وی را به مقر اداره "مبارزه با ترور" در شهر آمَد منتقل کرده‌اند. از سوی دیگر سمیحه آلانکوش هم در استانبول بازداشت شد. طبق گزارش‌‌های دریافتی رژیم ترکیه خواهان انتقال آلانکوش به شهر آمَد است.

 

همزمان نیروهای امنیتی و نظامی رژیم ترک با خودروهای زرهی ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر آمَد را محاصره کرده‌اند.

 

١٠٠ سیاستمدار و روزنامه‌نگار کردستانی بازداشت شدند

وزارت کشور رژیم ترکیه مدعی شد که در شهر آمَد ٨٠ نفر، در استانبول ٣ نفر، وان ٢ نفر، شرنخ- الیح و مرسین هر کدام ١ تن را بازداشت کرده‌اند. آمار رژیم حاکی از بازداشت ٩٠ نفر در هشت شهر کردستان و ترکیه است. اما منابع میدانی تعداد بازداشت شده‌ها را بالغ بر ١٠٠ نفر عنوان کرده‌اند.