باهوز اردال: از جوانانی که قاتل رفیق هلمت را کشتند سپاسگذاریم

باهوز اردال اعلام کرد، شخصی که در هولیر کشته شد دیپلمات نبوده بلکه مسئول استخبارات ترکیه در جنوب کردستان است و افزود،"این شخص مسئول شهادت رفیق هلمت است."

   باهوز اردال از فرماندهان قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کردستان- ن.پ.گ با شرکت در برنامه‌ی تلویزیونی سترک تی‌وی مسائل عملیات نظامی دولت ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا، موضع حکومت اقلیم کردستان، واقعه رستوران حقه‌باز در هولیر و افزایش فعالیت‌های جاسوسی در جنوب کردستان را ارزیابی کرد.

   باهوز اردال درباره‌ی رویداد هولیر اعلام کرد، عثمان کوسه که در واقعه رستوران حقه‌باز در هولیر کشته شد، دیپلمات نبوده بلکه مسئول سازمان استخباراتی دولت ترکیه 'میت' در جنوب کردستان است و در شهادت دیار غریب (هلمت) دست دارد. وی اظهار داشت، "از جوانانی که این حمله را به انجام رساندند سپاسگذاریم و به آنان تبریک می‌گوییم."

عثمان کوسه مسئول میت در جنوب کردستان بود
   باهوز اردال درباره‌ی واقعه هولیر اعلام کرد، "درباره‌ی این مسئله بیانیه‌ای صادر نکردیم. خواستار روشن‌ شدن ابعاد این مسئله بودیم. به همین دلیل تحقیق کردیم و به این نتایج‌ دست یافتیم: اول، فرد کشته شده با نام عثمان کوسه، دیپلمات نبوده بلکه مسئول سازمان استخبارات ترکیه 'میت' در تمامی جنوب کردستان است. یعنی این شخص مسئول سازماندهی تمامی اقدامات میت علیه ماست. در زیر شاخه‌ی سازمان میت بخشی وجود دارد که هدف آن‌ها سازماندهی و انجام عملیات علیه رهبرانمان است. برنامه و هدف آن‌ها انجام اقدامات تروریستی است. شخصی که کشته شد، مسئول اول میت در جنوب کردستان است که خواهان انجام  اقدامات تروریستی علیه رهبرانمان بود. این شخص چنین اقداماتی را مدیریت می‌کرد."

توطئه‌ی شهادت رفیق دیار غریب را چیدند
 
 باهوز اردال اظهار داشت، آخرین ماموریت عثمان کوسه عملیاتی بود که سبب شهادت دیار غریب و دو گریلای دیگر شد و افزود، "پس از طرح‌ریزی عملیات و کسب اطلاعات به مکان رفیق هلمت حمله کرده و وی را به همراه دو رفیق دیگر به شهادت می‌رسانند. همچنین این شخص بسیاری دیگر از حملات را در جنوب کردستان سازماندهی نمود. این عملیات یکی از اقدامات آن‌ها بود."

   اردال اعلام کرد، "مسئله‌ی دیگر این است که در روز‌های آغازین واقعه دولت ترکیه مشخصات این شخص را اعلام نمی‌کرد، همچنین برخی از اطلاعات را مخفی می‌کردند. تمامی مسئولین دولت در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند. همچنین نماینده‌ی میت در این مراسم حضور داشت. در این مراسم معلوم گشت که وی شخصی عادی نیست. خواستار وارونه نشان دادن واقعیات بوده و وی را بمانند یک دیپلمات نشان دادند."

از جوانانی که این حمله موفقیت‌آمیز را انجام دادند سپاسگذارم
   باهوز اردال در ادامه‌ی سخنان خویش اعلام کرد، "با توجه به اطلاعات بدست آمده، این حمله توسط تعدادی جوان میهن‌دوست که دارای وابستگی قلبی با جنبشمان هستند انجام شده است. چون نیروهای گریلا عملیات‌هایشان را حرفه‌ای‌تر انجام می‌دهند. برای مثال عملیات ساکینه جانسز که علیه مسئولین میت انجام شد، عملیاتی ویژه بود. در این عملیات بخشی غیرحرفه‌ای وجود دارد. اما در هر صورت این اقدام توسط هر کسی انجام شده باشد حمله‌ای موفق بود. به کسانی که این حمله را به انجام رساندند و مسئول میت را به سزای اعمالش رساندند درود گفته و تبریک می‌گوییم. شما مسئول قتل رفیق هلمت و بسیاری دیگر از حملات علیه کردها را کشتید. این عملیات ارزشمند بوده و جوانان وطن‌دوستی که این حمله را به انجام رساندند تبریک می‌گوییم."

سبب نگرانی مقامات جنوب کردستان از قتل اعضای میت چیست؟
   باهوز اردال با اشاره به موضع مقامات جنوب کردستان درباره‌ی کشته شدن مسئول میت اعلام کرد،‌ "مقامات جنوب کردستان برای کشته شدن مسئول جانی میت بیانیه‌های بسیاری را صادر کردند. از این عملیات بعنوان عملیاتی تروریستی نام بردند. این شخص قاتل کردهاست. کنسولگری ترکیه در هولیر به مرکز حملات علیه نیروهای گریلای آزادیخواه کردستان مبدل شده است. در واقع به عنوان جنبش و به عنوان خلق نیز امیدوار بودیم که حکومت اقلیم کردستان در نتیجه‌ی شهادت رفیق هلمت پیام تسلیت بفرستند. نه تنها برای رفیق هلمت بلکه برای بسیاری از شهروندان جنوب کردستان که در نتیجه‌ی حملات دولت ترکیه به شهادت رسیدند می‌بایست تسلیت می‌گفتند. امیدوار بودیم که حداقل بیانیه‌ای صریح را در محکومیت [کشتار] غیرنظامیان صادر می‌کردند. اما متاسفانه هیچ کاری نکردند. شهادت دیار غریب و رفقایش را نیز تسلیت نگفتند. نگاه کنید که کشته شدن یکی از اعضای قاتل میت به بحث روزمره‌ی آن‌ها مبدل شد. این موضع صحیحی نیست. اشتباه بوده و حتی شرمی عظیم است. درک نمی‌کنیم چرا باید به این اندازه ناراحت شوند. شخص کشته شده قاتل کردهاست. قاتل ده‌ها تن است. به این اندازه بیانیه و طرفداری از ترک‌ها صحیح نیست."

بیشتر شهروندان شمال کردستان که در هولیر زندگی می‌کنند، دستگیر شده‌اند
   باهوز اردال در ادامه‌ی سخنان خویش اعلام کرد، "بهانه‌ قرار دادن این واقعه برای انجام حملات صحیح نیست. بیشتر خلق شمال کردستان در هولیر دستگیر شده‌اند. کمپ مخمور را محاصره کرده‌اند. هر شخصی که از مخمور به هولیر برود را دستگیر می‌کنند. این صحیح نیست. خواهان چه چیزی از کمپ مخمور هستید؟ خلقی مهاجر هستند. در نتیجه‌ی فشار، ترور و ستم دولت ترکیه به ناچار به این کمپ کوچ کرده‌‌اند. تمامی این‌ها کافی نیست و همچنان حمله‌ می‌کنند. اهالی مخمور چه ارتباطی با این رویداد دارند؟ خلق مخمور هیچ ارتباطی با این رویداد ندارند. بایستی مسئولین جنوب کردستان خون سردتر بوده و موضع کرد و کردستانی اتخاذ نمایند. خلقمان چنین امید‌هایی دارد. این بیانات انحراف بسیاری دارند."

دولت ترکیه آرامش جنوب کردستان را به ‌هم می‌ریزد
   باهوز اردال با اشاره به بیانیه‌هایی که این حمله را مایه‌ی هرج و مرج در جنوب کردستان خوانده‌اند اعلام کرد، "از راه این بیانیه‌ها خواهان متهم جلوه دادن ما هستند. خواستار مشروع نمودن حملات دولت ترکیه علیه جنوب کردستان بوده و همچنین خواستار متهم جلوه دادن پ.ک.ک در انجام این حمله هستند. اما این صحیح نیست. دلیل این حملات پ.ک.ک نبوده و سبب هرج و مرج در جنوب کردستان نیز پ.ک.ک نیست. دولت ترکیه مسبب ناآرامی‌ها و هرج و مرج‌های جنوب کردستان و تمامی کردستان است. تبدیل کنسولگری دولت ترکیه در هولیر به مرکز جنگ میت، همچنین ساخت مقر و پایگاه‌های دولت ترکیه در جنوب کردستان تا سطح اشغال آن، بمباران‌ جنوب کردستان، روستاها و قتل غیرنظامیان آرامش است؟ تمامی این‌ها سبب هرج و مرج در جنوب کردستان نیستند بلکه دفاع نیروهای گریلا از خلق و میهن مایه‌ی درهم زدن آرامش است؟ این چه ارتباطی دارد؟‌ این بیانیه‌ها با وجدان، حقیقت و میهن‌دوستی تناقض دارند."