باهوز اردال: پ.ك.ك وجود دارد و از همیشه قوی‌تر است

رسانه‌ها برای مشروعیت بخشی به تروریسم دولتی کار می‌کنند. بدون شک برخی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما اینها مسئله را پایان نمی‌دهد چون همچنان یک حقیقت وجود دارد؛ کردستان اشغال شده است.

باهوز اردال، عضو فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروی مدافع خلق با شرکت در یک برنامه تلویزیون استرک به سئوالات در مورد جنگ با ارتش ترکیه پاسخ داد. وی گفت دولت ترکیه هرگز نخواهد توانست به حزب کارگران کردستان پایان دهد.

 

باهوز اردال، آنچه که رسانه‌های ترکیه انجام می دهند را جنگ روانی با هدف مأیوس کردن کردها از مبارزه خواند و گفت آنها می‌خواهند اعتماد به نفس را از خلق کرد بگیرند و بگویند حکومت مرکزی شکست ناپذیر است.

 

وی از جنگ روانی به عنوان سیاست کهنەی جمهوری ترکیه نام برد و گفت این یک اصل اساسی در جنگ پاکسازی کردها بوده است. این جنگ شامل فریبکاری، دروغ‌گویی، خدشه‌‌دار کردن و ایجاد تردید در مورد حقانیت مبارزه آزادیخواهانه خلق کرد می‌شود. دستگیری، تحمیل گرسنگی، شکنجه و حذف فیزیکی و ارعاب نیز به موازات این جنگ ادامه داشته است. این اقدامات با این هدف انجام شده که خلق کرد بردگی نزد حکومت ترکیه را بپذیرد و ترس از شورش در وجود آن نهادینه شود.

عضو فرماندهی قرارگاه مرکزی ه.پ.گ در واکنش به ادعاهای دولتمردان ترکیه در مورد پیروزی در برابر حزب کارگران کردستان گفت: حزب عدالت و توسعه پس از رسیدن به قدرت در سال ٢٠٠٢ گفت که می‌خواهد مسئله کرد را حل کند اما مشکلاتی مانند مخالفت ارتش یا مانع‌تراشی جماعت فتح الله گولن و نیروهای خارجی وجود دارد. می‌خواستند با ایجاد امیدواری در جامعه کردها آنها را به ترک مبارزه رادیکال هدایت کنند و تا سال ٢٠١۵ بدون شناسایی حقوق کردها به این روند ادامه دادند. در سه سال گذشته اما با تمام نیروی نظامی به کردستان حمله کرده و می‌خواهند با کشتارهای خونین حاکمیت خود را به رخ بکشند. می‌خواهند بگویند حکومت از ارتش و امکاناتی برخوردار است که پیروزی در برابر آن ممکن نیست. رسانەها هم برای مشروعیت بخشی به تروریسم دولتی کار می‌کنند. بدون شک برخی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما اینها مسئله را پایان نمی‌دهد چون همچنان یک حقیقت وجود دارد؛ کردستان اشغال شده است.

 

باهوز اردال هرچند برخورداری ترکیه از نیروی هوایی و تجهیزات پیشرفته جنگی را مشکل‌ساز دانست اما تأکید کرد گریلاهای کردستان در چند ده سال گذشته همیشه تدابیر تازه‌ای برای مبارزه خود پیدا کرده‌اند. ترکیه از دهه نود میلادی هربار با خریداری جنگ‌افزارهای جدید گفته که دیگر کار تمام می‌شود. ولی پ.ك.ك وجود دارد و از همیشه قوی‌تر است.

 

مقامات ترکیه گفته‌اند امسال با بستن همه مسیرهای منتهی به کوهستان‌ها اجازه نخواهند داد لجستیک و غذا به پ.ك.ك برسد.

 

باهوز اردال در پاسخ به این تهدید گفت آنها تصور می‌کنند همه مانند نیروهای ارتش برای جنگ حقوق می‌گیرند. تا این اندازه احمق هستند که هنوز نفهمیده‌اند گریلاها برای انقلاب از جان خود گذشته‌اند بنابراین چگونه می‌توان آنها را تهدید به محاصره و گرسنگی کرد! گریلاهای کردستان اگر برگ درخت بخورند و هیچ پتویی برای زندگی در میان برف نداشته باشند نیز اراده‌ای دارند که نقشه دشمن را بهم می‌ریزد. این امر در طول سال‌ها ثابت شده است.