باییک: کشتار پاریس با فرمان اردوغان و تحت نظارت هاکان فیدان انجام شد

جمیل باییک رییس مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان-ك.ج.ك در گفت‌وگو با سترک تی‌ڤی به موضوع ترور سه زن انقلابی کُرد در پاریس و عملیات انتقامی انقلابی سکینه جانسز پرداخت

جمیل باییک رییس مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان-ك.ج.ك در گفت‌وگو با سترک تی‌ڤی به موضوع ترور سه زن انقلابی کُرد در پاریس و عملیات انتقامی انقلابی سکینه جانسز پرداخت

 

ریاست مشترک ک.ج.ک در اظهارات خود تصریح نمود:"برعلیه سازمان استخباراتی ترکیه- میت عملیاتی را با نام عملیات انتقام انقلابی شهید "سکینه جانسز" صورت گرفت."

 

باییک افزود: در پاسخ به ترور سکینه جانسز و دو زن انقلابی عملیات علیه عناصر میت با عنوان عملیات انتقام انقلابی سکینه جانسز نامگذاری گردید. کشتار پاریس با فرمان مستقیم اردوغان انجام گرفت. اردوغان این دستور را به هاکان فیدان داد و هاکان نیز آنرا سازماندهی نمود. این ترور کاملا از سوی میت صورت گرفت.

 

این کشتار در زمانی انجام شد که با نمایندگان رژیم ترکیه با رهبر آپو دیدار و گفت‌وگو می‌کردند. دولت ترکیه از طرفی مدعی حل مسئله کُرد بود و از سوی دیگر کمر به کشتار و ترور می‌بندد. این خود نشان می‌دهد که ماهیت دولت ترکیه با پذیرش کردها مشکل دارد. سکینه جانسز یکی از بنیانگذاران پ.ک.ک بود، در زندان آمد مقاومتی تاریخی از خود نشان داده بود. هم وی را ترور نمودند و هم خواستند که آن را به گردن پ.ک.ک بیاندازند و بدینوسیله بتوانند در میان ما اختلاف ایجاد نمایند.

خواستند تا بدین صورت دولت‌های اروپایی را نیز بترسانند که نزدیک مسئله‌ی کرد نگردند و بخصوص می‌خواستند تا بر روحیه‌ی رهبر آپو تاثیر گذارند و سیاست‌های خود را بر وی تحمیل نمایند.

 

جمیل باییک گفت: جنبش ما دارای یک ویژگی مختص بخود است، قتل رفیق "حاکی کارار" در دیلوک برای ما زمینه انقلابی بزرگی شد. ما قاتلال رفیق هاکی را شناسایی کردیم و سراغشان رفتیم. آنها نیز گروهی مزدور وابسته به دولت بودند و ما آنان را از میدان خارج نمودیم. این یک حقیقت جنبش ماست که از هر کسی حساب‌خواهی خواهد کرد. آنچه جنبشمان را بزرگ، نیرومند و به پیش می‌برد همین حقیقت است که ناحقی و ظلم را از کسی قبول ننموده و خود نیز به کسی ناحقی نکرده است.

 

یکی دیگر از اهداف آنان، پایان دادن به گفتگوهای امرالی بود. آن زمان رهبر آپو خاطرنشان کرد که من می‌دانم چه کسی آن کشتار را انجام داده است ولی من هدفی دارم که می‌خواهم آنرا به انجام برسانم و در این راستا واکنشی آنی نشان نمی‌دهم. همان مورد در زمانیکه نلسون ماندلا در زندان آفریقای جنوبی روی داده بود و رژیم آپارتاید با قتل رفقای وی در صدد پایان دادن به گفتگوها بود. ماندلا نیز به این موضوع واکنش آنی نشان نداده و بر حل مسائل اصرار نمود و نتیجه نیز گرفت."

 

جمیل باییک در پایان افزود: "دولت بوسیله‌ی میت، حاکمیت خود را ادامه می‌دهد، رژیم آ.ک.پ و م.ه.پ نیز در این راستا رابطه‌ی خود با داعش را ایجاد نمودند. خواستند تا داعش را قدردتمند سازند و بدینوسیله به اهداف خود در خاورمیانه دست یازند. در واقع مدارک بسیاری در خصوص مناسبات دولت ترکیه با داعش و جبهه‌النصره، منتشر شده است و جهان در این مورد کاملا آگاه است. فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ در سوریه و عراق در پی ایجاد فتنه و تنش برآمدند و هنوز نیز با داعش و النصره در ارتباط هستند. نمی‌خواهند در منطقه آرامی ایجاد شود. می‌خواهند در میان این آشوب، سیاست‌های خود را تدوام بخشند. برای اینکه بسیار تحت فشار قرار گرفته‌ و برنامه‌هایشان در تمام عرصه‌ها به شکست انجامیده است. اکنون اسناد متفاوتی نیز در اختیار ما وجود دارد و محتملا در آینده افکار عمومی را از این اسناد آگاه می‌سازیم. "