"برای جمهوری اسلامی؛ پژاک، دمکرات و کومله با هم یکسانند/ ما موافق اعتصاب سراسری هستیم" [تکمیلی]

مظلوم هفتن در مورد اوضاع کنونی کردستان،منطقه و جهان گفت: در نظر جمهوری اسلامی؛ پژاک، دمکرات و کومله با هم تفاوتی ندارند و آنها به انتقام عملیات گریلاهای ی.ر.ک/ه.پ.ژ به احزاب دیگر حمله کردند

مظلوم هفتن در مورد اوضاع کنونی کردستان،منطقه و جهان گفت: در نظر جمهوری اسلامی؛ پژاک، دمکرات و کومله با هم تفاوتی ندارند و آنها به انتقام عملیات گریلاهای ی.ر.ک/ه.پ.ژ به احزاب دیگر حمله کردند

 

مظلوم هفتن عضو شورای رهبری جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار با شرکت در برنامه‌ی خط سوم آرین تی‌وی حوادث اخیر کردستان را تشریح کرد.

هفتن گفت: آنچه هم اکنون در منطقه در جریان است جنگ سوم جهانی می‌باشد، این جنگ در خاورمیانه در حال انجام است اما در واقع جنگی جهانی می‌باشد. تغییراتی که در خاورمیانه صورت می‌گیرد در واقع سبب بنیاد نهادن جهانی نو می‌شود.

 

مظلوم هفتن با اشاره به مرکزیت این جنگ جهانی می‌گوید: مرکز این جنگ جهانی تمام کردستان است، اگر ما مشکل را فقط مشکل خلق کرد و دولتهای اشغالگر بدانیم نگاهی محدود است و مشکل حل نمی‌شود و نمی‌توانیم نقشه پرداز اصلی این جنگ را مشخص کنیم. زیرا در پشت این دول [اشغالگر] سیستمی وجود دارد که از آنها دفاع می‌کند.

 

هفتن نشست آستانه و تجمع ایران، ترکیه، روسیه و حتی سوریه را در راستای برنامه‌ریزی برای نابودی خلق کُرد می‌داند. این نشست‌ها در زمان لازم گاهی در ترکیه و گاهی در ایران و در زمان آسایش نیز در روسیه و آستانه برگزار می‌شوند، به نظر ما این نشست‌ها ادامه‌ی سایکس-پیکو، سیور و لوزان هستند و در اساس برای نابودی خلق کُرد می‌باشند.

 

مظلوم هفتن در مورد نتیجه‌ی این نشستها می‌گوید: بعد از این نشست فوری حمله به خلق کُردآغاز می‌شود، ابتدا رامین حسین پناهی و لقمان و زانیار مرادی را اعدام کردند و سپس مقر حدک و حدکا را هدف حمله موشکی قرار دادند. همزمان در سنه نیز به رفقای ما حمله کردند. من این حملات را به مثابه پیامی می‌بینم. برای رژیم ایران؛ پژاک و کومله و دمکرات و گوران و یکیتی و پارتی و... یکسانند. همه کُرد هستند. به همین دلیل مرزهای اقلیم را زیر پا می‌گذارد و به جنگ می‌پردازد. فقط ایران نیست که چنین طرز تفکری در مورد کردها دارد ترکیه نیز همین گونه به کردها می‌نگرد.

 

هفتن در مورد عملیات گریلاهای ی.ر.ک/ ه.پ.ژ گفت: بعد از عملیات گریلایی در روستای دری که رفقای ما در مریوان ۱۱ نظامی را کشته بودند، رژیم به مقر حزب دمکرات حمله کرده و چندین پیشمرگه را شهید کرده است. جوانان کرد اعدام می‌شوند،  با این کار رژیم می‌خواهد این پیام را به ما برساند که احزاب کُرد هرچند در داخل با هم مشکلاتی داشته باشند برای ایران همگی کُرد هستند و دشمن محسوب می‌شوند. باید بدانیم ما در نظر دشمن هیچ تفاوتی با هم نداریم.

 

مظلوم هفتن عضو شورای رهبری جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار  در پایان می‌گوید:در روزهای گذشته رفقای ما بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند و در آینده نیز بیانیه خواهیم داد. ضروریست که این حوادث محدود به پژاک و دمکرات و کومله نشوند. حتی نباید محدود به روژهلات شوند. ما باید با دیدی ملی به آن بنگریم. باید خلق کُرد در شرق، جنوب، شمال و روژاوا، همچنین کردهای ساکن اروپا و همه‌ی دوستان خلق کُرد به شیوه‌ای دمکراتیک و مدنی صدای خود را به همه ی دنیا برسانند. خلق کُرد و آزادیخواهان در منطفه و در جهان باید آنچه در توان دارند در محکومیت سیاست اعدام و ترور و قتل عام خلق کُرد انجام دهند و با تمام توان خود در مقابل سیاستهای دشمنان بایستند. به همین دلیل ما موافق اعتصاب سراسری هستیم.