برای همبستگی با روژاوا در شهرهای سوئد فعالیت‌های اعتراضی برگزار شدند

در شهرهای یوتوبوری، اوریبرو و سودرهامی سوئد فعالیتهای اعتراضی انجام شد و طی آنها حملات ارتش ترکیه به روژاوا محکوم گشت. امروز نیز در شهر استکهلم یک تجمع اعتراضی برگزار خواهد شد

در شهرهای یوتوبوری، اوریبرو و سودرهامی سوئد فعالیتهای اعتراضی انجام شد و طی آنها حملات ارتش ترکیه به روژاوا محکوم گشت. امروز نیز در شهر استکهلم یک تجمع اعتراضی برگزار خواهد شد. در این تجمعات اعلام شد حملات دولت ترکیه به روژاوا بر علیه دستاوردهای خلق کرد است و ضروریست خلق کرد در مقابل این حملات بایستند و سکوت نکنند.

 

یوتوبوری

با پیشگامی مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کرد، کردستانیان ساکن این شهر برای محکوم کردن حملات ترکیه به روژاو فعالیتی اعتراضی انجام دادند. در این تجمع اعتراضی اعلام شد هدف دولت ترکیه از حمله به روژاوا از بین بردن دستاوردهای خلق کرد و نیرو بخشیدن به داعش است.

 

معترضان اعلام کردند این حملات دولت ترکیه پس از شست چهارگانه‌ی دولتهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه تصادفی نیست. بلکه کشورهای غربی در اوج دورویی از حملات دولت ترکیه برای اشغالگری و کشتار و پاکسازی خلق کرد حمایت می‌کنند.

 

همچنین از افکار عمومی خواسته شد تا از خلق کرد حمایت کرده و در مقابل همکاریهای اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای غربی با ترکیه بایستند. این تجمع با شعار "زنده‌باد رهبر آپو" پایان پذیرفت.

 

اوریبرو

با پیشگامی مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کرد، در شهر اوریبروی سوئد تجمعی اعتراضی برگزار شد

حاضرین شعارهای " ارتش ترکیه از کردستان خارج شو"، "اردوغان قاتل و فاشیست است"، "دولت ترکیه و داعش یکی هستند"و "زنده‌باد رهبر آپو" سردادند.

 

در این تجمع یک کنفرانس خبری برگزار شد و از دولت سوئد خواسته شد تا در مقابل حملات ترکیه به روژاوا از روژاوا حمایت کند.

 

سودرهام

در مرکز سودرهام تجمعی با هدف گفتگو در مورد گسترش روژاوا برگزار شد. بینی گوستافسون رئیس کمیته‌ی اتحاد کردستان در مورد پروژه‌های بعد از انقلاب که توسط خودمدیریتی دمکراتیک انجام شده اطلاعاتی را در اختیار حاضران گذاشت.

 

گوستاوسون اعلام کرد که دولت ترکیه می‌خواهد سیستم دمکراتیک بر اساس یکسانی و مشارکت را از بین ببرد. وی از حاضرین که بیشتر سوئدی بودند خواست تا از روژاوا حمایت کنند.

 

استکهلم

در شهر استکهلم پایتخت سوئد تجمعی عمومی برای اتحاد روژاوا انجام خواهد شد. قرار است در این تجمع بعد از سخنرانی فعالان و پخش موسیقی حاضرین به طرف ساختمان کنفدراسیون سندیکای کارگران سوئد راهپیمایی کنند.

 

کمیته‌ی روژاوا، سازمان جوانان حزب چپ، سازمان جوانان سازمان کارگران سوئد، انجمن زنان کرد آمارا اعلام کردند در این تجمع شرکت خواهند کرد.

 

این فعالیت اعتراضی راس ساعت ۱۳ امروز با شعار "زنده‌باد مقاومت کوبانی" برگزار خواهد شد.