برگزاری تظاهراتی در شهبا به منظور آزادسازی عفرین

​​​​​​​بسیاری از اهالی عفرین و خانواده‌‌های شهدا که به دلیل اشغالگری‌‌های دولت ترک عازم منطقه‌‌ی شهبا شده و در آنجا ساکن شده‌‌اند، به منظور آزادسازی عفرین در مقابل یکی از مراکز نظامی روسیه در روستای وحشیه تظاهراتی را برگزار کردند.

خانواده‌‌ی شهدا و شهروندان عفرینی در اعتراض به سکوت روسیه و سوریه در مقابل اشغال دولت ترک و ایجاد دیوار بین روستاهای منطقه‌‌ی شیراوا، راهپیمایی‌‌ای را از کمپ برخودان آغاز کرده و با راه‌‌پیمایی در برابر مرکز نظامی روسیه در روستای وحشیه اعتراض خود را نسبت به سکوت این کشور در مقابل اشغال عفرین نشان دادند.

 

با رسیدن تظاهر کنندگان به مقابل این مرکز نظامی با شعارهای یا عفرین یا عفرین، گروهی ۵ نفره از نمایندگان تظاهر کنندگان به منظور ارائه‌‌ی پیام تظاهر کنندگان به این مرکز نظامی روسیه رفتند.

 

پیام و نامه‌‌ی تظاهر کنندگان از سوی عضو شورای خانواده‌‌های شهدا، شازیه ابراهیم قرائت شد.

 

در این پیام آمده است که دولت روسیه آسمان عفرین را بروی هواپیماهای جنگی ترکیه باز کرده و اجازه بمباران این شهر را به هواپیماهای ترکیه داد. در نتیجه‌ی آن هزاران انسان که بخش بزرگی از آنان زنان و کودکان بودند کشته شدند. لازم است که سوریه و روسیه بر این نکته واقف باشند که ما خاک خود را فراموش نخواهیم کرد. لازم است تمامی جهانیان بدانند که روسیه، باعث تجزیه‌‌ی سوریه شده است. ما در اینجا خواهیم ماند تا زمانیکه پاسخی درخور به تظاهر کنندگان داده شود.

 

در ادامه‌‌ی این پیام آمده است که با اشغال عفرین بخشی از درختان زیتون قطع شده‌‌اند. به دلیل عدم پاسخگویی به تظاهر کنندگان جمعیت تظاهر کننده درصدد ورود به این مرکز نظامی برآمدند، اما نمایندگان رژیم سوریه و مسئولان این مرکز نظامی وعده داده‌‌اند که روز دوشنبه به درخواست و پرسشهای تظاهر کنندگان پاسخ بدهند. متعاقب این امر، تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی به کمپ بازگشتند.