بعد از ۱۲ سال پروژه‌ی ورزشگاه سنه هنوز به اتمام نرسیده است

۱۲ سال پیش پروژه‌ی ورزشگاه ۶ هزار نفری سنه احداث شد که امسال پس از گذشت ۱۲ سال هنوز تا اتمام آن راهی طولانی در پیش است.

۱۲ سال پیش پروژه‌ی ورزشگاه ۶ هزار نفری سنه احداث شد که امسال پس از گذشت ۱۲ سال هنوز تا اتمام آن راهی طولانی در پیش است.

 

به گفته‌ی کارشناسان هزینه‌های نگهداری و استهلاک این پروژه در طول ۱۲ سال بسیار بالا بوده تا حدی که می‌شد با همین هزینه‌ها بخشی وسیع از پروژه را به اتمام رساند.

هر سال وعده‌هایی از سوی دستگاههای اجرایی و استانداری در مورد تکمیل این پروژه داده می‌شود که تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

 

به گفته‌ی استاندار استان سنه تا به حال ۶ میلیارد تومان عوارض شهرداری این پروژه از محل اعتبارات استانی پرداخت شده و مسئولین در جذب اعتبار ناموفق بوده‌اند.

 

همچنین استاندار استان سنه اعلام کرد که امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان به تکمیل این پروژه اختصاص داده می‌شود.

 

تکمیل پروژه‌ها در روژهلات یک معضل دائمی است، زیرا مسئولین همیشه پروژه‌هایی را کلنگ زنی می‌کنند که صرفا با هدف عوامفریبی بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود و گاها با گذشت سالهای متمادی هیچ پیشرفتی دیده نمی‌شود.

 

جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز اشغالگری را در شرق کردستان به نمایش گذاشته است. دولتمردان تهران اگر چه برای فلسطینی‌ها اشک تمساح می‌ریزند اما عملکردی به مراتب بدتر از آنچه که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها اعمال نموده خود علیه کردهای شرق کردستان مرتکب شده‌اند. به همین دلیل است که بخش‌های مختلف جامعه ١٨ میلیونی روژهلات کردستان با ذکر نام جمهوری اسلامی، این رژیم را همچون حکومتی غاصب و استعمارگر می‌دانند که صرفا برای غصب و تاراج کردستان می‌کوشد.