خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

بغداد خواهان پس گرفتن دانشکده نظامی از حزب دمکرات کردستان عراق است

یکی از نمایندگان مجلس عراق از وزیر دفاع این کشور درخواست کرده است که دانشکده ی نظامی واقع در زاخو را که تحت نظر مسعود بارزانی فعالیت داشت، تعطیل کرده وآنرا به بغداد منتقل کند

یکی از نمایندگان مجلس عراق از وزیر دفاع این کشور درخواست کرده است که دانشکده ی نظامی واقع در زاخو را که تحت نظر مسعود بارزانی فعالیت داشت، تعطیل کرده وآنرا به بغداد منتقل کند. وزارت پیشمرگ و وزارت امور داخلی اقلیم کردستان هم به این خواسته واکنش نشان داده‌اند.

 

به نقل از وبسایت اس.ان.ان، سرهنگ قهرمان شیخ کمال جانشین رئیس اتاق عملیاتهای وزارت پیشمرگ گفت: هر دو دانشکده نظامی قلاچوالان (تحت کنترل ی.ن.ک)و زاخو (تحت کنترک پ.د.ک) وابسته به وزارت دفاع عراق می‌باشند. اما در حال حاضر حکومت عراق نیازمند این دو دانشکده نظامی نیست. زیرا در بغداد دانشکده نظامی تأسیس کرده است.

 

از سوی دیگر به نقل از همین منبع نماینده مجلس عراق، حنان فتلاوی از وزارت دفاع این کشور خواسته که دانشکده نظامی زاخو را از زیر نظر پ.د.ک خارج کرده و آنرا به بغداد منتقل کند.

 

سرهنگ قهرمان از اقدام به انتقال این دانشکده به بغداد اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌افزاید: "دوره‌هایی که در گذشته وجود داشته بیشتر در دانشکده ی نظامی الرستمیة در بغداد بوده‌اند. در دانشکده ی زاخو دوره پذیرفته‌شدگان کردستانی وجود داشت که البته اگر حکومت مرکزی بخواهد می‌تواند آنرا تعطیل کند."

 

در همین رابطه سرهنگ محمد سعید مشاور قانونی وزارت داخله حکومت اقلیم کردستان به منبع مذکور گفته که" دانشکده‌های نظامی بیشتر زیر نظر وزارت پیشمرگ هستند. اما دانشکده‌هایی که در اقلیم وجود دارند از لحاظ اداری تحت نظر حکومت مرکزی هستند و وزارت دفاع حکومت عراق بر روی آنها کنترل دارد."