به اهتزار درآمدن هزاران تصویر و پرچم اوجالان؛ پاسخ کردها به سیاست‌های حکومت آلمان

دهها هزار نفر از شهرهای مختلف آلمان ظهر امروز راهپیمایی باشکوهی را در شهر دوسلدورف این کشور برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با شعار "فاشیسم را متوقف می‌کنیم؛ آزادی برای عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی" تصاویری از عبدالله اوجالان و پرچم‌های پ.ک.

دهها هزار نفر از شهرهای مختلف آلمان ظهر امروز راهپیمایی باشکوهی را در شهر دوسلدورف این کشور برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با شعار "فاشیسم را متوقف می‌کنیم؛ آزادی برای عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی" تصاویری از عبدالله اوجالان و پرچم‌های پ.ک.ک را در دست گرفتند.

 

تظاهرات و گردهمایی امروز کردها در ابراز انزجار از فاشیسم رژیم حاکم بر ترکیه و همچنین اعلام ممنوعیت استفاده کردها از سمبل‌های سازمانی در فعالیت‌ها برگزار می‌شود.

 

پلیس آلمان که در سرکوب کردها تفاوت چنانی با رژیم اردوغان ندارد قبل از برگزاری راهپیمایی امروز از کردها خواسته بود که به ممنوعیت استفاده از سمبل‌های سیاسی سازمان‌های کردی توجه کنند. اما کردهای خشمگین با بی‌توجهی به دستورات ضددمکراتیک نیروهای امنیتی آلمان هزاران پوستر اوجالان و پرچم‌های پ.ک.ک، ی.پ.گ و ی.پ.ژ را به اهتزاز درآوردند.