بیانیهٔ مشترك نهادهای انقلابی شهر سنه: رژیم ایران مسئول خون‌های به‌ناحق ریخته است

مادران آشتی و کمیته شهید عاکف شهر سنه با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار شهدای راه آزادی بر پاسداری از دستاوردهای مبارزاتی خلق تأکید نموده ...

مادران آشتی و کمیته شهید عاکف شهر سنه با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار شهدای راه آزادی بر پاسداری از دستاوردهای مبارزاتی خلق تأکید نموده و خواهان مداخله مجامع بین‌المللی حقوق بشری و سازمان ملل در پایان بخشیدن به شکنجه بازداشتی‌ها از سوی رژیم شده‌اند.

 

در نسخه‌ای از بیانیه که به خبرگزاری فرات رسیده آمده است:

"با تجلیل از خون تمامی شهدای راه آزادی و شهدای وقایع اخیر ایران/ شرق کردستان‌ و قدردانی از خون تمامی شهدای راه آزادی انسان و انسانیّت از چنگال توّحّش و بربریّت، به مناسبت جانباختن دو نفر از جوانان شهرمان بنامهای "سارو قهرمانی" و "کیانوش زندی" تحت شکنجه‌ی شکنجه‌گرانِ قرون وسطاییِ ماموران وزارت اطلاعات ایران- واواک در زندان‌های شهر سنه، ضمن محکومیت و انزجار از اعمال ننگین و ضدبشری اعلام می‌کنیم که چنین توحشی تنها از یک سیستم بسته و توتالیتر و ناشی از تراوشات فاشیستی بنیادگرای مذهبی حاکم و به نوعی نژادپرستی استیصال یافته بر خلقهای ایران برمی‌آید. اعمالی که به درازای عُمر ننگین این حاکمیت ارتجاعی بر خلقهای تحت ستم و علی‌الخصوص خلق کُرد در کردستان اعمال شده و می‌شود، یادآور این پیام رهبرمان –رهبر آپو است که؛ "آزادی در اوج ستم می‌زاید" می‌رود تا بنیانهای این توحش محض و فضای جهنمی را که با بازداشت و اعدامهای کور حاکمیت جمهوری اسلامی ۳۹ سال است استمرار پیدا کرده را از ریشه براندازد.

 

همچون مادران آشتی و کمیته شهدای شهید عاكف شهر سنه ضمن ابراز همدردی با تمامی خانواده‌های داغدیده یکبار دگر با تمامی شهدای راه آزادی عهد می‌بندیم که از دستاورهای آزادی‌خواهی تحت هر شرایطی پاسداری نماییم. بر همین اساس رژیم حاکم بر ایران را مسئول تمامی خونهای به ناحقّ ریخته شدهٔ همشهریان خود می‌دانیم و در این راستا نیز ضمن محکومیت اعمال سردمداران حاکم بر جان و مال مردم ایران، از تمامی مجامع بین‌المللی و حافظ حقوق بشری! و دبیر کل سازمان ملل درخواست کمک کرده وخواستار پایان بخشیدن به شکنجه در شکنجه‌گاه‌ها و سیاه‌چاله‌های این رژیم پوسیده و به‌دست وپا افتاده هستیم.

 

"مقاومت زندگیست"- "آزادی محکوم به پیروزی است"

 

مادران آشتی و کمیتهٔ شهدای شهید عاکف شهر سنه شرق کردستان

٢۵ دی‌ماه ١٣٩۶ خورشیدی/ ١۵ ژانویه ٢٠١٨ میلادی"