بیانیه کمیته زندان حزب کاگران کردستان و حزب زنان آزاد کردستان در ارتباط با 14 ژوئیه

کمیته زندان حزب کارگران کردستان و حزب زنان آزاد کردستان: با روح مقاومت 14 ژوئیه هیچ محلی برای نومیدی وجود ندارد. با روح مقاومت برآمده از 14 ژوئیه، محلی برای فقدان فرصت وجود ندارد.

  کمیته زندان حزب کاگران کردستان و حزب زنان آزاد کردستان در ارتباط با 37 سالگرد  14 ژوئیه  و مقاومت روزه مرگ بیانیه ای را منتشر نمودند. در این بیانیه به موارد ذیل اشاره شده است:

  در 37 سالگرد روزه مرگ 14 ژوئیه، با گرامیداشت یاد و خاطره کمال پیر، محمد خیری دورموش، عاکف ییلماز و علی چیچک، یاد و خاطره دیگر شهدای انقلاب کردستان را گرامیداشته و با آنان پیمان می‌بندیم که با افتخار آرمان‌های این شهدا را تحقق بخشیم.

  مبارزه آزادیخواهانه کردها امروز بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک شده است با این وجود، این مرحله در معرض تهدیدهای بزرگ قرار دارد. مساله‌ای که در این میان ما را به سوی سرفرازی و عزت سوق میدهد روح 14 ژوئیه است. در آن برهه که هیچ فرصتی وجود نداشت و تمامی ابعاد حیات به شکنجه بدل شده بود، روح مقاومت 14 ژوئیه فاشیسم 12 سپتامبر را در هم شکست. با این روحیه، فاشیسم  آ.ک.پ - م.ه.پ نیز درهم خواهد شکست. کارزار پایان دادن به حصر، درهم شکستن انزوا و آزادی کردستان که 6 ماه تمام ادامه یافت، تجدید روح مقاومت 14 ژوئیه است.

  با برخورداری از روح نشات گرفته از 14 ژوئیه، محلی برای نومیدی نیست، با روح مقاومت برآمده از 14 ژوئیه محلی برای فقدان فرصت وجود ندارد. در آن زمان که فرصت‌ها و امکانات بسیار محدودی در دست بود، اراده انسان‌های آزاد در مقابل این محدودیتها به پیروزی نشست. روح مقاومت 14 ژوئیه، قله تعهد به رهبر آپو و شهدای قهرمانمان است. از همین رو نیز، از سوی خلقمان و جنبشمان، 14 ژوئیه به عنوان روزه شکوه ملی نامگذاری می‌گردد. به منظور دست یابی به حیاتی پر از شکوه و پر عزت، بیش از هر زمان دیگری لازم است که ما با این روح مقاومت را کسترش دهیم. درهم شکستن فاشیسم آ.ک.پ - م.ه.پ،  ایجاد کردستانی آزاد و ترکیه‌ای دمکراتیک در مقابل رهبری و شهدای قهرمانمان، این مسئولیت و دین را بر عهده ما قرار می‌دهد. با این روح نشات گرفته از مقاومت بی‌نظیر 14 ژوئیه آغاز کردیم و همین روح پیروزی را برای ما و خلقمان امکان پذیر خواهد کرد.