بیانیه‌ی وکلای اوجالان

وکلای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در هتل 'تاکسیم هیل' استانبول بیانیه‌ای را قرائت کردند

بیانیه‌ای که از سوی عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و سه زندانی دیگر جزیره امرالی امضا شده است در نشست خبری وکلای زندانیان امرالی در هتل 'تاکسیم هیل' قرائت شد.

 

متن بیانیه به این شرح است:

"به افکار عمومی

در این مقطع تاریخی، نیاز به توافق اجتماعی گسترده‌ایست. برای حل مسائل، احتیاجی وافر به رویکرد گفتگو‌های دمکراتیک به دور از فرهنگ مخاصمه و جنگ وجود دارد.

 

ما می‌توانیم بحران‌های ترکیه و منطقه را نه با جنگ و ابزار شدت فیزیکی، بلکه با نیروی نرم، یعنی [توسل به] عقل، سیاست و فرهنگ حل کنیم.

 

ما بر این باوریم که در چهارچوب نیروهای سوریه دمکراتیک، مسائل سوریه به دور از فرهنگ جنگ، در شرایط موجود و در چهارچوب یکپارچگی سوریه با دستورالعمل دمکراسی محلی [خودگردانی‌] که در قانون اساسی ضمانت گردد قابل حل است. در این رابطه بایست حساسیت‌های ترکیه را مد نظر قرار داد.

 

ما با احترام به مقاومت رفقا در زندان و خارج از زندان، خاطرنشان می‌کنیم که باید به اقدامی که وضعیت جسمی آنان را با خطر مواجه کرده و به مرگ ایشان بیانجامد حذر نمایند. برای ما سلامتی عقلی، فیزیکی و روحیِ رفقا مقدم بر هر چیز دیگری است. همچنین بر این باوریم که ارزشمندترین موضع همانا تقویت ایستار فکری و روحی است.

 

ایستار ما در [زندان] امرالی، استقامت در تقویت روندی است که در قطعنامه نوروز ٢٠١٣ اعلام گردیده و تداوم آن به شیوه‌ای علنی است.

 

صلح شرافتمندانه و راه حل سیاست دمکراتیک برای ما مبنا می‌باشد.

 

برای تمام افرادی که مشتاق آگاهی از وضعیت ما در امرالی بوده و در فعالیت هستند، با احترام یاد کرده و در مراتب قدردانی خود را ابراز می‌داریم."

 

ع.اوجالان    ه.یلدرم     ع‌.خ.کونار     ف. آکتاش