بیانیه‌ی وکلای اوجالان

وکلای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان به ادعاهای وزیر دادگستری رژیم ترک در رابطه با 'پایان حصر اوجالان' پاسخ دادند

در پاسخ به اظهارات وزیر دادگستری رژیم ترک مبنی بر 'پایان حصر اوجالان' وکلای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای صادر کردند.

 

بیانیه وکلا به این شرح است:

"وزارت دادگستری اعلام کرده است که ممنوعیت دیدار وکلا با آقای اوجالان به پایان رسیده و فرصت ملاقات با آقای اوجالان فراهم شده است.

ما به افکار عمومی اعلام کرده بودیم که دوم ماه مه با موکلمان دیدار به عمل آورده‌ایم. خاطرنشان کرده بودیم که دادگاه کیفری بورسا در پی اعتراض ما به تصمیم تداوم حصر به حصر پایان داده است.

 

با اینکه پس از دوم مه ٢٠١٩/ ١٢ اردیبهشت ١٣٩٨ ما هر روزه خواهان ملاقات با موکلمان شده‌ایم اما ملاقاتی صورت نگرفته است. ملاقات با آقای اوجالان به بهانه تخلف انضباطی در ٢٢ آوریل ٢٠١٩ ممنوع شده است.

 

در مورد اظهارات مندرج در بیانیه وزارت دادگستری مبنی بر پایان حصر غیرقانونی اعلام می‌کنیم که درخواست ملاقات وکلا به شیوه‌ای منظم ادامه داشته است. حقوق مشروع آقای اوجالان برای ملاقات با وکلا، خانواده، همچنین ارتباط با تلفن، نامه و وسایل ارتباطی یک تعهد قانونی است.

 

بر این مبنا بیانیه وزارت دادگستری که عالیترین سازمان‌های رسمی است را طبق مکانیزم‌های عدالت- دادرسی لازم و ضروری می‌دانیم و تمام سازمان‌های قضای و اداری مربوطه را به عمل مطابق قانون فرامی‌خوانیم.

 

سی‌پی‌تی از امرالی دیدار کرده است

اعلام شد که کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا از آوریل ٢٠١۶ بدین سو برای اولین بار از امرالی دیدار کرده است. سی‌پی‌تی محتملا پیشنهادها و نتایج دیدار از امرالی را طی گزارشی منتشر خواهد کرد. ما وضعیت را تحت نظر قرار داده‌ایم."