بیلان دو ماه جنگ با داعش در باغوز: کشته شدن ۱۳۰۶ و تسلیم شدن دست‌کم ۵ هزار تن تروریست

​​​​​​​نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک-ق.س.د آمار ۲ ماه عملیات و جنگ علیه تبهکاران داعش در باغوز دیرالزور را منتشر کرد

فرماندهی ق.س.د طی یک کنفرانس مطبوعاتی آمار جنگ ۹م ژانویه ۲۰۱۹ /۱۹ دی تا ۱۶ مارس /۲۵ اسفند را که در چهارچوب عملیات "پایان ترور"  علیه تبهکاران داعش انجام میشود را منتشر نمودند. در این آمار اطلاعاتی در مورد تعداد شهروندان آزاد شده در باغوز نیز وجود دارد.

 

کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک اعلام کرد، جنگ پایان ترور که توسط نیروهایمان از روز ۹ ژانویه ۲۰۱۹ /۱۹ دی آغاز شده است ادامه دارد. در مرحله‌ی کنونی عملیات ق.س.د علیه داعش پیروزی بزرگی بدست آورده است. سازمان داعش در محوطه‌ای کوچک در باغوز در شرق دیرالزور محاصره شده است.

 

گابریل همچنین اعلام کرد، نیروهایمان هزاران شهروند غیرنظامی که توسط داعش به عنوان سپر انسانی استفاده میشدند را آزاد کرده و به مناطق امن منتقل نموده‌اند و سپس تنها روستای محل اختفای داعش را محاصره کرده‌اند.

 

گابریل در ادامه‌ی بیانیه گفت،"نیروهای ما به طور زمینی و نیروهای ائتلاف به صورت هوایی ضربات سنگینی به سازمان تروریستی داعش زدند. پس از این ضربات تعداد زیادی از تبهکاران و خانواده‌هایشان خود را تسلیم کردند. همچنین صدها تن از آنها کشته و یا زخمی شدند."

 

گابریل همچنین گفت، "شهروندان مدنی آزاد شده‌اند" و اعضای داعش به همراه خانواده‌هایشان هم از منطقه دور شده‌اند. در مورد تعداد مبارزان جانباخته ق.س.د در این جنگ، آمار زیر با جزئیات اعلام شد:

 

- تروریستها و خانواده‌هایشان که خود را تسلیم کرده‌اند: ۲۹ هزار و ۶۰۰ تن که بیشتر از ۵ هزار تن از آنها تروریست هستند.

 

-تعداد تروریستهایی که در نتیجه‌ی عملیات ویژه و توسط نیروهایمان دستگیر شده‌اند: ۵۲۰ تروریست

 

-تعداد شهروندان آزاد شده: ۳۴ هزار تن.

 

-تعداد تروریستهای کشته شده در این مدت: ۱۳۰۶ تروریست و تعداد زیادی هم زخمی شده‌اند.

 

۲ مبارز ما شهید و ۶۱ مبارز مجروح شده‌اند.