بیلان یک هفته‌ای جنگ گریلاهای کردستان؛ ۵٩ ارتشی ترک به هلاکت رسیدند [تکمیلی]

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تنها در خلال یک هفته ۵٩ نظامی رژیم غاصب ترکیه کشته شده‌اند

ه.پ.گ در این بیانیه خاطرنشان می‌کند که گریلاهای آزادی کردستان در بخش‌‌های چَله و شمذینان از توابع جولمرگ و بخش جزیر از توابع شرنخ عملیات "مؤثر"ی را علیه ارتش ترکیه به انجام رساند‌ه‌اند

 

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:

"در چهارچوب کاراز انقلابی شهید پیروز و شهید آگری نیروهای گریلا روز ٨ سپتامبر/ ١٧ شهریور رأس ساعت ٨ مواضع ارتش ترکیه مستقر در تپه کوردینه بخش چَله – شمذینان را هدف قرار داده و ‌چهار نظامی را از پای درآوردند.

 

ساعت ١۵:٣٠ روز ٩ سپتامبر/ ١٨ شهریور چهار موضع دشمن در تپه شکر سپی واقع در منطقه گلیشیم بخش شمذینان منهدم شدند. ه.پ.گ از تعداد کشته و زخمی‌های این حمله اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

 

از سوی دیگر نیروهای گریلا ساعت ١٠:٣٠ روز شنبه (٨ سپتامبر) یک خودرو زرهی را در مسیر جاده دو روستای دادر و هسنا واقع در بخش جزیر حومه شرنخ منهدم کرده‌اند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این حمله هم محرز نشده اما ارتش ترک ساعت ١۵ با بکارگیری خودروهای زرهی دیگر لاشه خودرو و اجساد کشته و زخمی نظامیان خود را از منطقه خارج کرده است.

 

ه.پ.گ سپس به تداوم حملات هوایی به جنوب کردستان پرداخته و می‌گوید:

رأس ساعت ٢٠ شنبه (٨ سپتامبر) منطقه مروانس در عرصه آواشین و منطقه ساجا در عرصه زاپ هدف بمباران جنگنده‌های رژیم ترکیه قرار گرفت.

 

از ساعت ١٠ و نیم تا ١١ و نیم جنگنده‌های ژریم غاصب ترکیه منطقه تپه هکاری در عرصه متینا را بمباران کردند.

 

ادعاهای رسانه‌های ترکیه در مورد '٣۵ گریلا' کذب محض است

ه.پ.گ در رابطه با جنگ ویژه رژیم فاشیست ترک خاطرنشان کرده که اخبار مربوط به شهادت ٣۵ گریلا طی یک هفته که از سوی وبسایت وزارت کشور ترکیه و رسانه‌های وابسته به رژیم پخش شده "کذب محض" است و در چهارچوب "جنگ روانی" تنظیم و منتشر شده است.

 

در یک هفته ۵٩ ارتشی ترک از پای درآمدند

ه.پ.گ اعلام کرده است: در هفته اخیر در مجموع در ایالت‌های جولمرگ و آمَد، پنج تن از رفقا به شهادت رسیده‌اند و جزئیات آنرا به افکار عمومی اطلاع داده‌ایم. در هفته گذشته نیروهای ما مجموعا ٢٢ عملیات نظامی علیه اشغالگران صورت دادند. در این عملیات ۵٩ ارتشی دشمن از پای درآمدند، سه خودرو زرهی منهدم شدند و از تعداد تلفات دشمن در ١٠ عملیات هم خبری موثق در دست نیست.

 

ه.پ.گ در پایان به راهکار رژیم ترکیه در انتشار اخبار کذب اشاره کرده و می‌گوید: "ارتش ترک که در عرصه زمینی توانایی نبرد با نیروهای گریلا را از دست داده روزانه اقدام به حمله هوایی و بمباران مناطق کوهستانی کردستان می‌کند. مدعی تلفات ما در حملات هوایی می‌شوند. افکار عمومی باید آگاه باشند که تمام ادعاهای دولت ترک و ارتش وی صرفا "تبلیغات دروغین" است. با نیروهایی که روحیه خود را از دست داده‌اند نمی‌توان جنگید و اینگونه شکست خود را لاپوشانی می‌کنند."