تا حصر پایان نیابد اعتصاب غذا پایان نمی‌یابد!

ارگین آکهان که مقاومت اعتصاب غذای خود را به روزه‌ی مرگ تغییر داده است اعلام کرد تا زمانیکه انزوای تحمیلی که بر اوجالان پایان نیابد اعتصاب غذا ادامه خواهد داشت

یکی از زنداینانی که در زندان گروه D آمد در روزه‌ی مرگ بسر می‌برد ارگین آکهان است. آکهان اظهار داشت که آنها مصمم‌اند به حصر پایان دهند.

 

آکهان در ۲۰ مارس ۱۹۸۸/ ۳۰ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه کوپ از توابع موش به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در روستای ککلی، راهنمایی را در کوپ و دوران دبیرستان را در ازمیر به پایان رساند. در این دوران با مبارزات آزادیخواهی کردستان آشنا شده و تصمیم گرفت به مبارزه‌ی آزادیخواهی کردستان بپیوندند.

 

آکهان در ۹ اکتبر سال ۲۰۱۵/ ۱۷ مهر ۱۳۹۴ در ناحیه‌ی باغلار آمد دستگیر شد. ارگین آکهان که اکنون در  گروه د زندان آمد بسر می‌برد از ۱ مارس در مقاومت اعتصاب غذا شرکت نموده و در ۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت مقاومت خود را به روزه‌ی مرگ تغییر داد. آکهان از راه خانواده‌‌ی خویش پیغامی را به خبرگزاری فرات فرستاده است.

 

آکهان اظهار کرد؛"ما تصمیم گرفتیم  برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به مقاومت زنیم. انزوایی که در شخص رهبرمان بر خلقمان تحمیل می‌شود غیر قابل قبول است. بنابراین حصر باید پایان یابد. همه‌ی رفقایی که در مقاومت بسر می‌بریم مصمم هستیم که به حصر پایان دهیم. برای پایان دادن به حصر تاکنون بسیاری از رفقا جان خود را فدا کرده‌اند و هزاران رفیق دیگر هم آماده‌اند جان خویش را فدا نمایند. عزم ما پایان‌ناپذیر است."

 

خانواده‌ی آکهان با اشاره به پای‌فشاری فرزندشان بر پیروزی گفتند؛"‌مبارزه ما برحق است، زیرا در هیچ جای دیگر جهان فقدان قوانین [همچون ترکیه] وجود ندارد. ما از فرندان خود حمایت می‌کنیم. مقاومتگران همه فرزندان ما هستند."