تجمع دهها هزار نفری استراسبورگ در همبستگی با مقاومت اعتصاب غذا برگزار شد

ده‌ها هزار نفر از کردها و دوستان آنان توطئه بین‌المللی علیه کردستان و حصر عبدالله اوجالان را محکوم کردند و به مقاومت اعتصابگران غذا درود فرستادند. ک.ج.ک در پیامی که به این گردهمایی خواهان گسترش همسبتگی با مبارزه آزادیخواهی کردها در تمام جهان شده است

با هدف محکوم کردن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ علیه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و همچنین برای همبستگی با اعتصاب غذا سیاستمدارن و زندانیان سیاسی کردستان گردهمایی باشکوهی در استراسبورگ فرانسه برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در آغاز مراسم یکصدا شعارهای "زنده‌باد رهبر آپو"، "آزادی برای اوجالان" و"لیلا گوون کرامت ماست" را سر دادند.

 

گوک‌سونگور: کردها فاشیسم را درهم شکسته و به حصر پایان می‌دهند

فاتوش گوک‌سونگور رییس مشترک کنگره جوامع دمکراتیک کردها در اروپا که در این گردهمایی شرکت کرده بود طی سخنانی گفت، خلق کرد برای پایان دادن به حصر رهبر عبدالله اوجالان به حضور در میادین مبارزه ادامه می‌دهد. فاتوش با اشاره به اعتصاب غذای لیلا گووَن گفت:"خلق کرد فاشیسم را در هم شکسته و به حصر پایان خواهند داد."

 

ک.ج.ک: مقاومت علیه فاشیسم باید در تمام جهان گسترش یابد

پس از سخنان گوک‌سونگور، پیام ویدیویی جمیل باییک رییس مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک برای گردهمایی استراسبورگ پخش شد. باییک در این پیام با تأکید بر اینکه حصر رهبر آپو قابل قبول نیست به شرکت کنندگان در اعتصاب غذا درود فرستاد. باییک افزود:"مقاومت پرهیبت خلق کرد حصر را هم می‌شکندو اوجالان و کردستان را آزاد می‌کند. ما باید فعالانه در کارزار 'حصر را در هم خواهیم شکست، فاشیزم را نابود میکنیم، کردستان را آزاد خواهیم کرد' شرکت نماییم و مبارزه خود را در سرتاسر جهان گسترش دهیم."

 

عفرین را آزاد می‌کنیم

آلدار خلیل به نمایندگی از جنبش دمکراتیک در سخنانی با اشاره به اعتصاب غذا گفت:"همراه با مقاومت روژاوای کردستان، مقاومت خلق کرد در سرتاسر جهان حصر رهبر آپو را در هم خواهیم شکست. خلقمان باید بداند که عفرین را آزاد می‌کنیم. ما با آزادی رهبری، کردستان را آزاد خواهیم کرد."