تحصن معلمان برای دومین روز پیاپی در روژهلات کردستان و ایران ادامه یافت

​​​​​​​دومین روز تحصن سراسری معلمان در شرق کردستان و ایران همچنان با بایکوت رسانه‌های وابسته به رژیم ایران روبرو شده است

دومین روز تحصن سراسری معلمان در شرق کردستان و ایران همچنان با بایکوت رسانه‌های وابسته به رژیم ایران روبرو شده است.

 

بنابر تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی امروز دوشنبه (٢٣ مهر/ ١۵ اکتبر) دومین روز تحصن معلمان با گستردگی بیشتر در شهرهای کرماشان، همدان، سقز، سنه، مریوان، دیواندره، اهواز، قشم، اصفهان، رفسنجان، لنگرود، تربت حیدریه ادامه داشت.

معلمان متحصن در تصاویر منتشر شده دست‌نوشته‌هایی را بدست گرفته‌اند که روی آنان عبارت‌های "نه به تبعیض، آری به عدالت"، "جای معلم زندان نیست". تبعیض حق معلم نیست"، نه به خصوصی‌سازی آموزش"، "آموزش به زبان مادری حق است" و "به تبعیض اعتراض داریم" قید شده است.

 

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از بازداشت محمد رضا رمضانزاده رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و دبیر کانون صنفی معلمان خراسال شمالی در بجنورد است. اعلام شده که وی دست به اعتصاب غذا زده است.

 

لازم به ذکر است محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران، محمد بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی‌اکبر باغبانی، بختیار معروفی، محمد ثانی، عباس واحدیان و محمد صالح شکری از دیگر فعالان صنفی معلمان پیشتر از سوی دادگاههای ایران به زندان و یا تبعید محکوم شده‌اند.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان هفته گذشته اعلام کرد که تحصن سراسری از دیروز (یکشنبه ١۴ سپتامبر/٢٢ مهرماه) بمدت دو روز آغاز می‌شود و معلمان در اعتراض به "گرانی و تورم"، "کیفیت‌زدایی از آموزش"، "عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری"، "اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان"، "عدم افزایش دستمزد معلمان"، "تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان"، "تبعیض در ساختار نظام آموزشی" و "تداوم بازداشت فعالان صنفی" دست از تدریس و حضور در کلاس‌های درس می‌کشند.