تداوم بازداشت دو شهروند گردهمایی‌های حمایت از همه‌پرسی اقلیم کردستان

دهها شهروند در شهرهای مختلف روژهلات کردستان پس از برگزاری گردهمایی حمایت از حق تعین سرنوشت اقلیم کردستان از سوی نیروهای رژیم ایران بازداشت شدند. اکثریت بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند اما با گذشت بیش از یک ماه همچنان دو نفر از این افراد در بازدا

دهها شهروند در شهرهای مختلف روژهلات کردستان پس از برگزاری گردهمایی حمایت از حق تعین سرنوشت اقلیم کردستان از سوی نیروهای رژیم ایران بازداشت شدند. اکثریت بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند اما با گذشت بیش از یک ماه همچنان دو نفر از این افراد در بازداشت بسر می‌برند.

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کُردستان "وریا دل‌انگیز"، فعال مدنی کُرد که روز سه شنبه ۴ شهریورماه بعد از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات مریوان بازداشت شده بود، روز گذشته یک شنبه ۷ آبان ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه به زندان مریوان منتقل شده است.

 

طبق گفته یک منبع مطلع در خصوص وضعیت پرونده وریا دل‌انگیز به منبع مذکور "روز گذشته پس از انتقال وریا از بازداشتگاه اطلاعات سنه به زندان مریوان، مشخص گردید که قرار وی همچنان مبنی بر بازداشت موقت است و این فعال مدنی بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد."

 

این مرکز حقوق بشری از تداوم بازداشت یک شهروند دیگر سنه سخن به میان آورده و افزوده است: "شهرام بابایی" از شهروندان سنه،  شب دوشنبه ۳ شهریورماه به دنبال برگزاری جشن‌های خیابانی سطح شهر توسط نیروهای پلیس امنیت بازداشت و تحویل بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه داده شده و تاکنون در این بازداشتگاه امنیتی بدون حق ملاقات در وضعیت نامشخص بسر می‌برد."

 

به گفته منبع یادشده  شهرام بابایی در طول مدت بازداشت تنها یک بار به صورت کوتاه طی تماس تلفنی با خانواده‌اش از نگهداری خویش در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه خبر داده است. به خانواده این شهروند اعلام شده که وی طی روزهای آتی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به دادگاه انقلاب منتقل خواهد شد.