تداوم ریزش حکومت اقلیم کردستان؛ ریاست مجلس اقلیم کردستان از سِمَت خود استعفا داد

دکتر یوسف محمد، ریاست مجلس اقلیم کردستان در سلیمانیه نشستی مطبوعاتی برگزار کرد و طی این نشست از ریاست مجلس اقلیم استعفا داد. او همچنین اعلام کرد که در صورت روی کار ماندن حکومت فعلی، خطرات بیشتری اقلیم کردستان را تهدید خواهد کرد

دکتر یوسف محمد، ریاست مجلس اقلیم کردستان در سلیمانیه نشستی مطبوعاتی برگزار کرد و طی این نشست از ریاست مجلس اقلیم استعفا داد. او همچنین اعلام کرد که در صورت روی کار ماندن حکومت فعلی، خطرات بیشتری اقلیم کردستان را تهدید خواهد کرد

 

دکتر یوسف محمد که در تاریخ  ۱۲ اکتبر ۲۰۱۵ از سوی نیروهای آسایش حزب دمکرات کردستان عراق‌ـ پ.د.ک اجازه‌ی ورود به شهر هولیر و حضور در پارلمان را نیافته بود، امروز طی نشستی مطبوعاتی در سلیمانیه با بیان این موضوع که اقلیم کردستان اکنون در وضعیتی مشابه کودتا به‌سر‌می‌برد، استعفای خود را اعلام کرد.

 

دکتر یوسف محمد در این نشست مطبوعاتی وضعیت سیاسی اقلیم کردستان از زمان آغاز‌ به ‌کار خود و پیش از آن را نیز به صورتی وسیع مورد ارزیابی قرار داد و دستور عدم اجازه‌ی ورود به پارلمان در  ۱۲ اکتبر ۲۰۱۵ را به مثابه‌ی "کودتا " عنوان نمود. محمد یوسف زمان ریاست خود بر پارلمان ااقلیم کردستان را همچون دو مرحله‌ی پیش و پس از کودتا معرفی کرد.

 

در مقابل دیگران روباهند و علیه خلق شیر می‌شوند

یوسف محمد خاطرنشان کرد که وظیفه‌ی هر نیروی سیاسی، تامین یک زندگی‌ خوب و راحت برای مردم است اما حکومت اقلیم کردستان این وظیفه‌ی خود را به جا نیاورده و همانگونه که امروز مشاهده می‌کنیم در وضعیتی جهت مقابله با مردم به‌سر‌می‌برد .

 

رئیس مجلس اقلیم کردستان ضمن تصریح این موضوع که حکومتداران اقلیم کردستان جهت حفظ منافع سیاسی خود وضعیت کودتا را تداوم می‌بخشند، گفت: ما امروز در وضعیتی مشابه کودتا به‌سر‌می‌بریم و علیه خلق اسلحه به کار‌برده‌ ممی‌شود. شخصیت‌های اقتدارگرای کُرد برخلاف تمام اقتدارگرایان جهان در مقابل نیروهای خارجی سر عظیم فرود می‌آورند اما در مقابل مردم خود آزار و خشونت به کار می‌برد.

 

در میان کُردها پندی از پیشینیان به جای مانده که می‌گوید :"برای بیگانگان همچون روباه و برای افراد خودی همچون شیر است."

 

برگزاری همه‌پرسی در راستای تداوم کودتا بود

یوسف محمد اعلام کرد که کودتا علیه پارلمان (سازمانی مشروع در اقلیم کردستان) جهت مقابله با تمام ارزش‌ها، شرع ، قانون و مطالبات مردم انجام گرفت و برگزاری همه‌پرسی نیز ادامه‌ی همان کودتا بود. وضعیت امروز نیز درواقع همچون مرحله‌ی سوم کودتا است که حکومت دچار شکست شده و مردم را علیه یکدیگر می‌شوراند.

 

بایستی حکومت اقلیم کردستان شکست خود را قبول کرده و استعفا دهد

دکتر یوسف محمد ضمن اعلام اینکه باید حکومت اقلیم کردستان شکست سیاسی خود را قبول کند، گفت : با وجود اینکه در تاریخ ۱۶ اکتبر در جریان حمله‌ی حشدالشعبی و ارتش عراق به اقلیم کردستان تقریبا نیمی از خاک جنوب کردستان از دست رفت و با وجود بحران عمیق اقتصادی و سیاسی نیز، حکومت فعلی اقلیم شکست خود را قبول نمی‌کند. تنها کاری که لازم است انجام دهند این است که شکست خود را قبول کرده و استعفا دهند. از همان ابتدا مطالبه‌ی خلق این بوده و من نیز از مطالبات مشروع خلق حمایت می‌کنم.

 

وجود اقتدارگرایی حکومت کنونی اقلیم کردستان برای خلق‌مان خطرآفرین است

دکتر یوسف محمد در پایان بیانیه‌ی خود به خانواده‌ی جانباختگان اعتراضات اخیر جنوب کردستان تسلیت گفت و برای زخمی‌شدگان نیز شفای خیر طلب کرد.

 

دکتر یوسف محمد ریاست مجلس اقلیم کردستان خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان از سوی نیروهای امنیتی شده و بیان داشت : " همچون یک هموطن سخن می‌گویم. موجودیت این اقتدارگرایی دچار شکست شده و کودتای اخیر برای خلق‌مان خطرات زیادی را در پی خواهد داشت.

 

من به عنوان نماینده‌ی این مردم به باورهای آنان خیانت نکردم و برای قانون، عدالت و حقوق خلق خود تلاش کرده‌ام. این اقدامات من در مقابل برخی افراد که برای منافع سیاسی خود و تاسیس سیستمی تک‌حزبی تلاش می‌کنند، مشکل‌آفرین بودند."