تدوام کودتای سیاسی رژیم تُرک در کردستان؛ یورش به ٧٣ خانه طی ۴٨ ساعت

پس از آنکه رژیم ترکیه سوم سپتامبر/ ١٢ شهریور در شهر آمَد "منع عبور و مرور" اعلام کرد ٧٣ خانه شهروندان آمَد مورد یورش نیروهای وابسته به دیکتاتور قرار گرفته‌ است

پس از آنکه رژیم ترکیه سوم سپتامبر/ ١٢ شهریور در شهر آمَد "منع عبور و مرور" اعلام کرد ٧٣ خانه شهروندان آمَد مورد یورش نیروهای وابسته به دیکتاتور قرار گرفته‌ است.

 

 استاندار آمَد از روز دوشنبه "منع عبور و مرور" را در ١۵ محله و ٢٢ روستای بخش‌‌های لیجه و هینه از توابع این استان اعلام کرد.

 

طی ۴٨ ساعت گذشته محله‌های چم ایلک، خرابه، سپنه و چند محله دیگر هدف سربازان رژیم ترک قرار گرفت و مانع خروج ساکنان از منازل خود شدند. سربازان رژیم غاصب ترک به محله‌هایی که منع آمد و شد در آن اعلام شده حمله کردند و زمین‌های حوالی مراکز بخش لیجه و هینه را هدف توپباران قرار دادند.

 

استاندار آمَد اذعان کرده است که در دو روز گذشته ٧٣ خانه به بهانه "تفحص" هدف یورش نیروهای نظامی قرار گرفته و بازجویی از  ١٣ "مضنون" را آغاز کرده‌اند.

 

مناطقی که منع عبور و مرور در آنها اعلام شد

استانداری آمد روز دوشنبه طی دستوری در این مناطق و روستاها منع عبور و مرور اعلام کرد:

در بخش هینه؛ محله‌های کالدیب، آکچایورت، توپچولار، یورالی، اوزونلار، سرنکوی. روستاهای باشاکلی، گوزلجه، تاشبورون، کارپلیاری، مزار تارلاسی، سرااولر، هورسل ، چای، دامالتپه، اویسال، آتورالی، گوربولاک.

 

در بخش لیجه؛ محله‌های شنلیک، بیرلک، آبالی، ارگینکوی، توزلاکوی، چپر، دارالان، دوروکوی و روستاهای المادره، آگلچک، آکچاپنار، آیاز، شاکان، بویلوجا، داهلک، حاجی موسابای و کوتلامش.