ترامپ: هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهایمان از سوریه ارائه نداده‌ام

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت که او هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ارائه نداده است و می‌خواهد از کردها حمایت کند

دونالد ترامپ، روز چهارشنبه در جلسه کابینه دولت آمریکا گفت ایالات متحده در طی یک دوره زمانی [نامشخص] از سوریه خارج می‌شود و می‌خواهد از مبارزین کرد حمایت کند.

 

ترامپ برنامه زمانی برای خروج نظامی برنامه‌ریزی شده از سوریه را ارائه نداده است، اگر چه وی در ماه گذشته برخلاف توصیه مشاوران ارشد امنیت ملی و بدون مشورت با قانونگذاران و یا متحدان ایالات متحده در عملیات علیه داعش اعلام کرد نیروهای آمریکایی بزودی از سوریه خارج می‌شوند. این تصمیم باعث شد جیم ماتیس، وزیر دفاع، استعفا دهد.

 

در جریان یک جلسه کابینه در کاخ سفید در مقابل خبرنگاران، ترامپ گفت که او هرگز درباره یک گزارش چهار ماهه برای خروج ٢٠٠٠ سرباز امریکایی مستقر در سوریه در نبرد علیه داعش بحث نکرده است.

 

در روزهای اخیر ظاهرا ترامپ از خروج شتابزده نیروهای آمریکایی عقب نشینی کرده است، او در این جلسه تأکید کرد که "عملیات آهسته خواهد بود."

 

قابل ذکر است که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از سوریه با مخالفت داخلی و خارجی روبرو شد. این اقدام در میان دیگر کشورهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و همچنین نیروهای مبارز در شمال و شرق سوریه با اعتراض مواجه گردید و تصمیم آمریکا را نشانه "غیرقابل اعتماد بودن" این کشور خواندند.