ترکیه با مزدوران خود به حملات بر روژاوا ادامه می‌دهند

​​​​​​​مرکز اطلاع رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیەای بیلان حملات ارتش ترکیه و گروههای مزدور وابسته آنکارا به خاک روژاوا را منتشر کرد

مرکز اطلاع رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیەای بیلان حملات ارتش ترکیه و گروههای مزدور وابسته آنکارا به خاک روژاوا را منتشر کرد

 

در اطلاعیه آمده است:

"گروههای تبهکار وابسته به ترکیه روز ١٠ آگوست ٢٠١٧ روستاهای عیندقنه و مراناز منطقه شرآ و روستای باسوفانی شیراوا در کانتون کوبانی را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

 

روز ١١ آگوست تبهکاران وابسته به رژیم ترکیه روستاهای جلبر و باسل در منطقه شیراوای عفرین را توپ‌باران کردند، همچنین از ساعت ١٨ تا ١٩ همان روز ارتش ترکیه روستاهای عین دقنه و مراناز منطقه شرآ در اقلیم عفرین را توپ‌باران کردند و از سوی دیگر بهپادهای جاسوسی رژیم ترکیه بر آسمان این منطقه به پرواز درآمدند.

 

روز ١٢ آگوست تبهکاران وابسته به آنکارا با اسلحه دوشکا و تیربار بی‌کی‌سی به روستای مراناز منطقه شرآ شلیک کردند.

 

 

روز ١٣ آگوست مزدوران وابسته به ترکیه با خودرو به مناطق تحت کنترل نیروهای ما واد شدند. مبارزان ما با اسلحه سنگین به آنان پاسخ دادند. تبهکاران پا به فرار گذاشتند. مزدوران وابسته به رژیم ترکیه سپس روستاهای عیندقنه، ویلاقاده، مراناز، بلونیا و تپه قستل را با توپ و تانک آماج حمله قرار دادند. در همین روز مابین مبارزان ما و تبهکاران وابسته به ترکیه در منطقه جندرس حومه عفرین درگیری روی داد. از تعداد دقیق تلفات رژیم ترکیه خبری در دست نیست. بهپادهای جاسوسی رژیم ترکیه بر آسمان منطقه شرآ به پرواز درآمدند.

 

روز ١۴ آگوست تبهکاران وابسته به آنکارا، منطقه بلونیه حومه شرآ را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

 

روز ١۵ آگوست هم مزدوران وابسته به آنکارا الکامیه، مراناز و بلونیه منطقه شرآ در عفرین را هدف قرار دادند. یکی از مبارزان پس از مقاومتی قهرمانانه به شهادت رسید و یک مبارز دیگر زخمی شد.

 

ساعت ١ نیمه شب ١۶ آگوست مزدوران وابسته به رژیم ترکیه روستاهای عیندقنه و الکامیه در منطقه شرآ حومه عفرین را آماج حملات توپخانه‌ای قرار دادند. در همان روز تبهکاران اجیر شده از سوی دولت ترکیه به روستای باسوفانی منطقه شیراوا حمله کردند."